download

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/مدتی است که با تراکت هایی  درب منزل خود روبرو می شویم که روی آن ها آمده است ازدواج و همسریابی، در حقیقت افراد بدون شناخت از یکدیگر به آن محل می روند تا ببینند که آیا شرایط ازدواج با یکدیگر را ارند و یا خیر. در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا از آنها جویا شویم که آیا این اقدام به لحاظ علمی درست است و یا خیر. محسن علیمرانی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه، یکی از علل افزایش طلاق همین موارد است ، عنوان کرد: در حقیقت امروزه آسیب های اجتماعی فراوانی  را در جامعه مشاهده می کنیم که یکی از آنها افزایش طلاق میان زوجین است از این رو باید آسیب شناسی کرد تا دید که این مشکلات از کجا نشات می گیرد که به عقیده ی بنده همین موارد از قبیل همسریابی یکی از دلایل طلاق میان دو زوج است.

او در ادامه افزود: این روش به شدت غیر اصولی و غیر علمی است و طبعا هر فردی که بخواهد از این طریق همسر آینده ی خود را انتخاب کند به شکل بر خواهد خورد.

علیمردانی دولت را مسبب اصلی اینگونه اتفاقات دانست و در این باره گفت: هر چه زودتر دولت بای به شکلی جدی با این مسئله روبرو شود و اقدامات و برنامه ریزی هایی را در همین راستا انجام دهد تا افراد به شکل سنتی و علمی با یکدیگر ازدواج کنند. البته منظور بنده از سنتی بودن آن نیست که حق دو زوج گرفته شود و نتوانند نظر خود را بدهند چرا که عصر، عصر جدیدی است اما در شکل های سنتی خانواده ها نقش پررنگ تری دارند که طبعا برای یک عمر زندگی زوجین مفید است.

او در ادامه افزود: ازدواج و آشنایی دو زوج باید به گونه ای باشد که هم به نفع فر و هم به نفع جامعه باشد.

او مانع شدن خانواده ها برای ازدواج میان دو جوان را علل اصلی بالا رفتن سن ازدواج دانست و در این باره گفت: متاسفانه این روز ها می بینیم که توقعات برای ازدواج بالا رفته است و برخی از خانواده ها بدون در نظر گرفتن تفاهم فرهنگی و اجتماعی صرفا به اقتصاد نگاه می کنند و ازدواج را برای زوجین سخت می کنند در حقیقت به همین موانع سن ازدواج را در جامعه بالا برده است.

علیمردانی در ادامه افزود: متولیان و سیاستگذاران دولت باید برنامه ریزی ها دقیق خود را در این باب آغاز کنند، متاسفانه امروز چنین امری رها شده است.

 
کد خبر: 167236

وب گردی

وب گردی