ایسکانیوز؛پلاس+/ حضرت رسول (ص) میفرماید برای تکمیل فضیلت های اخلاقی مبعوث شدم.» شاید یادآوری این نکته که مسلمان به خلق نیکو شناخته می شود خالی از لطف نباشد آن هم در شرایطی که به نظر میرسد برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هر وسیله ای را توجیه شده میدانند . شاید برخی 25 سال خانه نشینی علی (ع) و رفتار سیاسی آن حضرت را به دست فراموشی سپرده اند و برای در فشار گذاشتن رقیب از هر ابزاری سود میبرند .
unnamed (12)
« خروش 1811 روز مطالبه یادمان ملت انقلابی علیه فتنه گران» نام مراسمی بود که روز دوشنبه با حضور حسین شریعتمداری در دانشکده حقوق دانشگاه تهران از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد. شریعتمداری حرف میزد و دانشجویان شعار میدادند؛ موافق و مخالف در کنار هم مطالباتشان را فریاد میزدند، اما تربیون همچنان در درست سخنران بود . این سو تر و در جمع دانشجویان یکی از حامیان شریعتمداری که از سخنرانی او به وجد آمده است با دست حرکاتی انجام میدهد . حرکتی که دوربین ها ثبت کرده اند و تصویرش امروز اعتراضات زیادی را در فضای مجازی بر انگیخت .
unnamed (14)
تصویری که نشان میدهد شاید نطفه غرض ورزی های جوانترها پیش تر در رفتار سیاسی برخی سیاست ورزان کهنه کار بسته شده است . غرض ورزی هایی که گاه آن قدر فرا میروند که عملی سهوی را کنشی سیاسی با تفکر عمیق و از پیش تعیین شده میدانند چند روز پیش تصویری از امام راحل در دست دانشجویی بالا رفت تصویر در لحظات نخست برعکس است و دانشجو با دیدن آن تصویر را درست میکند کمپین هایی در فضای مجازی عکسهایی از چند ثانیه اشتباه سهوی یک دانشجو منتشر کردند و بعد از آن حکم های مجازی بدون دادگاه صادر شد . عکسی از یک اشتباه رقیب ، ناخواسته و نادانسته که تنها چند ثانیه طول کشیده است . چند روز بعد دانشگاه تهران میزبان دانشجویان شد . این بار دانشجویان شعار میدهند شعارهایی که شاید به مذاق برخی خوش نیاید اما کنش متفاوت یک دانشجو نما در این لحظه ثبت میشود . علامتی از فردی که مشخصا دانشجو هم نیست به سمت شعار دهندگانی که مطالبات خود رافریاد میزنند . عکس از جلسه ای که لحظاتی از آن در کاور فیس بوک فرد هتاک هم دیده میشود .
چهره ای که در تصاویری با اتیکت ( هنجار شکنی در دانشگاه تهران ) در شبکه های مجازی منتشر شده است برای بسیاری چهره ای آشناست . برادر زاده یکی از مقامات سیاسی در دولت قبل . او در تونس تحصیل کرده اکنون مشغول فیلمسازی است و گاهی هم ترجمه میکند . متولد 68 و فرزند یکی از رایزن های فرهنگی ایران در تونس در کنار تابلوی اعتراض به حرمت کشنی همین عمل را مرتکب میشود . تصویری که این حدیث از امام صادق (ع) را به ذهن متبادر میکند که فرمود: هر که مومنی را به گناهی سرزنش کند, نمیرد تا آنرا مرتکب گردد
unnamed (13)
او نخست با عملی غیر متعارف نسبت به دانشجویان احساساتش را بروز میدهد و بعد هم با شریعتمداری عکس سلفی میگیرد و در صفحه فیس بوکش با خوشحالی منتشر میکند . شاید حسین شریعتمداری این هنجار شکنی را ندیده است که اگر میدید قطعا واکنشی داشت !
کد خبر: 167595

وب گردی

وب گردی