ایسکانیوز ، فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: هارون مونس در ایران کلاهبرداری کرده بود و از کشور با نام جعلی فرار کرد.


به گزارش خبرنگار حوادث ایسکانیوز ، ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین‌های حوزه پژوهش دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران گفت: فردی که اقدام به  گروگان گیری در شهر سیدنی استرالیا کرده با همکاری پلیس دستگیر شده است.


این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: ماموران حقوقی به پلیس استرالیا اعلام کرده بود که فرد مجرم را به کشور استرداد کنند اما چون قراردادی مابین دو کشور نبود این اتفاق نیفتاد اما ما اعلام آمادگی کرده ایم تا تحقیقات مشترک را با استرالیا آغاز کنیم در همین راستا اثر انگشت "منطقی" معروف به "هارون" برای ما ارسال شده چرا که ما اثر انگشت این فرد را در بانک اطلاعاتی نداشتیم.


وی اذعان کرد: فرد گروگانگیر  ایرانی و با نام اصلی "منطقی" در ایران در سال 1375 آژانس مسافرتی داشته و پس از کلاهبرداری از کشور فرار کرده و به کشور مالزی رفته و از مالزی نیز به استرالیا می‌رود و با صحبت‌های سیاسی که کرده قصد پناهندگی در کشور استرالیا را داشته است و خود را روحانی معرفی کرده است.


سردار احمدی مقدم عنوان کرد: قرار است آزمایش DNA برای شناسایی خانواده‌ مجرم صورت گیرد؛ در ضمن به نظر می‌آید دست‌های پشت پرده به نمایشنامه شبیه است که کم کاری خارج را به گردن جمهوری اسلامی ایران بیاندازند و ایران را دخیلاین اتفاقکنند. در ضمن تلاش می‌کنیم با مدیریت اینترپل به پرونده این مجرم رسیدگی شود.


*اسید پاشان خیابان سازمان برنامه در چنگال قانون


وی بیان کرد: در حوزه کشفیات پرونده اسید پاشی 95 درصد شناسایی افراد اسید پاش را داشته‌ایم که در برخی پرونده‌ها با تاخیر توانستیم افرادی که اسید پاشی کردند را شناسایی و دستگیر کنیم.


این مقام مسئول پلیس انتظامی در خصوص اسید پاشی جدید تهران افزود: دو روز گذشته در خیابان سازمان برنامه 2 تن  موتوری بر روی خودروی دختر خانمی که درحال حرکت بود اسید پاشی کردند که با تحقیقات پلیس هر دو مجرم شناسایی و دستگیر شدند.


*ممنوعیت شماره گذاری وانت پیکان ونیسان


فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: تمدید مهلت به خودروسازان برای رفع نواقص هیچ تاثیری ندارد و خودروسازان حتی با مهلت هم نواقص را برطرف نمی‌کنند و مجددا به دنبال فرصت هستند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: : وانت نیسان و وانت پیکان  همچنان  شماره گذاری نمی‌شود از مردم هم تقاضا داریم از این خودروسازان وانت خریداری نکنند هرچند اخیرا این خودروسازان تبلیغات زیادی انجام دادند و تسهیلات ویژه ای برای فروش فوری در نظر گرفته اند اما با همه این موارد مردم توجه کنند که وانت پیکان و وانت نیسان شماره گذاری نخواهد شد.


 

کد خبر: 167643

وب گردی

وب گردی