تهران ـ‌ایسکانیوز: شنیدن اخبار تنبیه بدنی دانش‌آموزان تبدیل به عادت شده است. موضوعی که از یک سو خشم شنونده را برمی‌انگیزد و از سوی دیگر نهیب می‌زند که دست‌ها از اقدامی عملی کوتاه است و در هر گوشه‌ای ممکن است چنین حادثه‌ای رخ دهد و فیلم آن هرگز به بیرون از مدرسه درز نکند. در این میان وزارت آموزش‌وپرورش کمتر واکنشی از خود نشان داده است. نه تغییراتی در شیوه استخدام معلمان و مربیان مدارس و نه اعمال نظارت‌های بیشتر بر روال فعلی. گرچه در برخی موارد خبر اخراج خاطیان آبی بر آتش این خشم بوده اما بسیاری دیگر از این اخبار به دست فراموشی سپرده می‌شوند یا اصلا به گوش کسی نمی‌رسند


به تازگی انتشار اخباری از تنبیه بدنی دانش‌آموزان که گاهی با تصویر و فیلم نیز همراه بوده، بیشتر شده است. اتفاقی که می‌تواند حاکی از رشد خشونت در مدارس باشد. هنوز مدت زیادی از خبر اخراج یک مدیر مدرسه به دلیل تنبیه بدنی دانش‌آموزش نگذشته که در یکی از تازه‌ترین گزارشات عفونت دست یک دانش‌آموز بر اثر تنبیه شدید خبرساز شده است. دانش‌آموزان یک کلاس در گناوه به دلیل درس نخواندن، توسط مدیر مدرسه با لوله پولیکا تنبیه شدند که این اقدام منجر به عفونت دست یکی از دانش‌آموزان این کلاس شد.
در استان بوشهر و شهر کوچکی مانند گناوه در مدت کوتاهی دو بار اتفاقی ناگوار رخ می‌دهد که نه تنها اقدامی جهت جلوگیری از آن صورت نمی‌گیرد، بلکه با ظاهرپوشانی بر گذار از این اتفاقات اهتمام ورزیده می‌شود. ماجرا از این قرار است که در یکی از مدارس گناوه وقتی معلم در کلاس حاضر می‌شود تا دانش‌آموزان را ارزشیابی کند، متوجه می‌شود که اغلب آنان در وضعیت مطلوب درسی قرار ندارند، همین دلیل کافی است تا معلم مربوطه -که مدیر مدرسه نیز است- همه دانش‌آموزان آن کلاس را به حیاط مدرسه ببرد و تک به تک آنان را تنبیه بدنی کند.
بعد از تنبیه حال یکی از دانش‌آموزان به شدت رو به وخامت می‌رود به طوری که اثرات آن روی دست‌های او روز به روز نمایان‌تر می‌شود. طبق گفته یک منبع آگاه در گناوه، دانش‌آموزان توسط معاون مدرسه در رابطه با مساله پیش آمده تهدید می‌شوند و در نتیجه این دانش‌آموز 15 ساله تا سه روز هیچ حرفی در رابطه با این ماجرا نمی‌زند.
زمانی که مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان گناوه از این موضوع مطلع می‌شود تلاش خود را برای پیگیری و بررسی موضوع نشان می‌دهد و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و معاون و مشاور اداره کل نیز به گناوه می‌آیند تا از نزدیک در جریان وضعیت دانش‌آموز و حادثه قرار بگیرند.
اعضای خانواده این دانش‌آموز گفته‌اند که تاکنون شکایتی نکرده‌اند و تنها به سلامت و بهبودی فرزندشان فکر می‌کنند. همچنین اصغر حصیری در بیمارستان گناوه از دانش‌آموز مصدوم گناوه‌ای عیادت و تمام هزینه‌های درمانش را تقبل کرد. وی با مشاهده وضعیت بیمار درخواست کرد که دانش‌آموز برای ادامه درمان به شیراز اعزام شود.
این نوجوان مضروب که شدت و عفونتش حتی ممکن است به قلبش نیز صدمه وارد کند تا روز پیش در بیمارستان امیرالمومنین گناوه بستری بود اما اکنون جهت مداوا به شیراز منتقل شده است. طبق تایید پزشک معالج، عفونت دست ناشی از ضربه لوله پولیکا بر دستان دانش‌آموز و در نتیجه قطع شدن رگ دست اوست. پزشک معالج این دانش‌آموز گزارشی از روند درمان ارایه و از وضعیت عمومی این نوجوان اعلام رضایت کرده است.

کد خبر: 167781

وب گردی

وب گردی