ایسکانیوز: اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است، که در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. اینستاگرم توسط فیس بوک در سال 2012 خریداری شد و به سرعت به رشد محبوبیت خود ادامه داد، گفته می‌شود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیسبوک بزرگتر خواهد شد. در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند. چرا که مراحل ثبت نام و استفاده از این برنامه طراحی ساده ای دارد و برای کاربران پیچیدگی خاصی ندارد. در اینستاگرام عکس ها به سادگی قابل دسترسی و تشخیص است.
اینستاگرام نیز مانند بقیه وسایل ارتباطی جنبه های منفی و مضر نیز دارد. بسیاری از کاربران مخرب به راحتی می توانند عکس های نامناسب را در فضای اینستاگرام انتشار دهند.
این در حالیست که در عصر حاضر حتی کودکان بین 2 تا 6 سال نیز توسط وسایلی مانند تبلت می توانند به راحتی به اینستاگرام دسترسی پیدا کنند و از محتوای آنها که بسیار ساده و با باز کردن برنامه اینستاگرام در اختیارشان قرار می گیرد، مطلع شوند، آنها حتی می توانند به راحتی عکس های موجود در حافظه موبایل و یا تبلتی را که در اختیار دارند را منتشر کنند و یا خودشان با استفاده از دوربین این وسایل، عکس بگیرند و آن را در یک لحظه در صفحه اینستاگرام قرار دهند.
وقتی به کودک و یا نوجوان خود این اجازه را می دهید تا در اینستاگرام ثبت نام کند و صفحه ای شخصی برای خود داشته باشد، این توضیحات را نیز می دهید که صفحه خود را خصوصی نگاه دارد و فقط به دوستان اجازه بازدید از عکس ها و مطالبش را بدهد، حتی گاهی، برای نظارت سری به صفحه نوجوان خود بزنید. این در حالی است که ممکن است همیشه این اتفاقات به این شکل رخ ندهد و پس از ثبت نام در اینستاگرام اتفاقات دیگری بیفتد، که خوشایند والدین نباشد و عکس های ارسالی از نظر آنها نامناسب باشد، در حالی که ممکن است این عکس ها حتی توسط دوستانشان در صفحه آنها انتشار پیدا کند.
در این میان مسائلی وجود دارد که والدین باید به آنها اشراف داشته باشند. در حال حاضر اینستاگرام جدیدترین و پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی است که والدین باید نسبت به آن آگاه باشند. اینستاگرم برنامه ای برای ویرایش و به اشتراک گذاری عکس است که به کاربران اجازه می دهد تا با ویرایش عکس های گرفته شده خود آنها را به صفحه اینستاگرام خود ارسال کنند.
در اینستاگرام عکس ها در صفحه اشخاص به طور پیش فرض باز هستند و به کاربران این اجازه را می دهد تا عکس ها را به صورت عمومی در اختیار کسانی که آنها را جستجو می کنند قرار دهد.
اینستاگرام برای ثبت نام این امکان را به کاربر می دهد تا نام و نام خانوادگی خود را وارد کند و از طریق آنها در اینستاگرام قابل جستجو باشد. کاربران می توانند شماره تلفن خود را نیز به عنوان یک گزینه به دلخواه در صفحه خود قرار دهند.
هنگامی که مشخصات اینستاگرم ایجاد شد، هر کسی می تواند آنها را فهرست و دیگر کاربران اینستاگرم را دنبال کند ،که البته در این میان یک گزینه به نام نمایش اینستاگرم خصوصی وجود دارد، که می تواند افرادی که مطالب را ملاحظه می کنند تعیین کنند و حتی کسانی را که به دوستانشان اضافه کردند را نیز حذف کنند.
البته شما نمی توانید نوجوانان را از همه چیزهایی که در فضای مجازی وجود دارد، مصون نگاه دارید، اما اطالاعات بیشتر درمورد شبکه های مجازی و حتی استفاده شخصی شما از این برنامه ه کمک بسیاری به نظارت نا محسوس برآنها خواهد داشت.
کد خبر: 168127

وب گردی

وب گردی