تهران-ایسکانیوز: احمد شیرزاد نماینده مجلس در دوره ششم در میزگرد "درباره یک توافق" به بحث نظارت سازمان انرژی اتمی و فعالیت های هسته ای پرداخت و افزود: زمانی که نماینده مجلس بودم و از نیروگاه های هسته ای اصفهان بازدید کردم گفتم از این چاه آبی در نخواهد آمد، مگر آنکه برای کسانی نانی بیاورد. حال 11 سال گذشته حتی از این چاه یک لیوان آب هم در نیامده است. حتی از روسای جمهور گذشته هم چرایی این اقدام را می پرسیدیم جوابی نمی دادند بلکه شعارهایی داده می شد که در پی آن قطعنامه صادر می شد ما در زمینه هسته ای نه منابع اولیه داریم و نه به آن احاطه داریم.

شیرزاد گفت: اینکه گفته می شود غنی سازی اورانیوم بدلیل پزشکی و باستان شناسی است، دروغ بزرگ است حتی پیشرفت فناوری هم حرف بی ربطی است. به نظر می آید که انرژی هسته ای و کارکرد آن در فناوری و علوم و صنعت و اینکه عده ای در سازمان انرژی اتمی از این صنعت حقوق بگیرند توجیهی ندارد.

نماینده سابق مجلس افزود: بحث توانمندی استراتژیک سیاست ایران، پرهیز از سلاح است. برخلاف دلواپسان ما به عنوان مدافع نظام قبول داریم که سلاح هسته ای به ضرر ماست و در این زمینه فتوای رهبری را داریم. مشکل ما با آقایان این است که مسئله هسته ای را ناموس کردند و زمانی که مسئله ای ناموسی شود نمی شود بر روی آن مذاکره کرد. همچنان که بر روی عقیده و ایدوئولوژی نمی توان مذاکره ای انجام داد. مشکل اینجاست که لایه های دلواپسان حتی درکی از آب سنگین و آب سبک اراک ندارند اما در خصوص آن اظهارنظر می کنند.

در ادامه زیباکلام با بیان اینکه بحث هسته ای و فعالیت های آن از ابتدا برای کشور مفید نبوده افزود: زمانی که نگاه ایدئولوژیک می شود دیگر منافع ملی جایگاهی ندارد. چرا این نگرانی از پیشرفت فناوری هسته ای در کشورها در خصوص همه کشورها صدق نمی کند؟ پاسخ این است که ایران تنها کشوری است که علنا اعلام کرده که اسرائیل را نابود می کند. به نظر می آید اینقدر که هسته ای و مسائل مربوط به آن به ما ضربه زده است جنگ 8 ساله وارد نکرد.

 
کد خبر: 168980

وب گردی

وب گردی