تهران-ایسکانیوز: حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز از امکان استفاده تمام دانشگاهیان از آزمایشگاه ملی خبر داد و گفت:  آزمایشگاه ملی نه تنها به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بلکه به کلیه دانشگاه ها هم سرویس خواهد داد، از همین رو است که ما نام National lab یا همان آزمایشگاه ملی را برای آن در نظر گرفته ایم.


حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شده بود بازدید کرد.


در جریان این بازدید رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد وی در پاسخ به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص آزمایشگاه ملی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این آزمایشگاه در واحد تهران شمال در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال آینده به اتمام برسد.


میرزاده افزود: طرح تجهیز این آزمایشگاه با هزینه بالایی حدود 60 میلیارد تومان در فاز اول شروع شده و در حال تجهیز است.


رئیس دانشگاه ازاد اسلامی بیان کرد: در اجرای این طرح دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران جنوب و تهران مرکز نیز همکاری داشته اند و این آزمایشگاه به تمام علوم و مهندسی می تواند خدمات ارائه دهد.


وی این آزمایشگاه را در ایران بی نظیر دانست و افزود: آزمایشگاه ملی نه تنها به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بلکه به کلیه دانشگاه ها هم سرویس خواهد داد، از همین رو است که ما نام National lab یا همان آزمایشگاه ملی را برای آن در نظر گرفته ایم.


میرزاده تاکید کرد: در یک آزمایشگاه ملی باید تقریبا تمام تجهیزات برای رشته های مختلف وجود داشته باشد و امیدواریم که تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص برنامه دانشگاه برای پیوند علم با صنعت گفت: پیوند دانشگاه با صنعت یعنی همین که 15 درصد از بودجه دانشگاه را برای پژوهش، تحقیقات و حمایت از شرکت های داشن بنیان گذاشته ایم.


میرزاده خاطرنشان کرد: 10 درصد از 15 درصد بودجه تخصیص داده شده از طریق شهریه و 5 درصد آن از راه کسب درآمد اقتصاد دانش بنیان تامین خواهد شد.


وی به حرکت سریع دانشگاه آزاد در جهت تولید ثروت از راه علم اشاره کرد و افزود: امروز دانشگاه آزاد در سطح کشور با سرعت به طرف حرکت جدید فناورانه تولید ثروت از علم در حال حرکت است که حرکت مبارکی است و امیدوارم با این پتانسیل بزرگی که در دانشگاه آزاد است بتوانیم به اهداف برنامه علم و فناوری دست پیدا کنیم.

کد خبر: 169051

وب گردی

وب گردی