ایسکانیوز: اردن روز گذشته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فلسطین را مبنی بر تشکیل کشور فلسطین به شورای امنیت ارائه داد.
به گزارش خبری روسیه الیوم "دینا قعوار" نماینده اردن در سازمان ملل اعلام کرد نسبت به اینکه شورای امنیت به تصمیمی در خصوص پیش نویس این قطعنامه دست یابد، ابراز امیدواری کرد؛ در حالی که کارشناسان معتقدند که بررسی این پیش نویس حداقل چندین هفته به طول می‌انجامد.
اردن به نمایندگی از دولت خودگردان این لایحه را در اختیار شورای امنیت گذاشت، از آن جایی که دولت خودگردان عضو ناظر سازمان ملل محسوب می شود،قادر به ارائه لایحه و رای دادن نیز نیست.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد گفته است که عجله‌ای برای به رای گذاشتن این قطعنامه وجود ندارد و کشورهای مختلف می‌توانند درمورد آن بحث و گفت‌وگو کنند.
برای تصویت این پیش نویس دست کم به 9 رای نیاز است و دراین صورت آمریکا احتمالا پیش نویس مذکور را وتو می‌کند.

هدف اصلی این لایحه درخواست از جامعه جهانی برای ملزم کردن نیروهای اسراییلی از اراضی اشغالی در مدت دوسال و بازگشت به میز مذاکره است.
این در حالی است که ایالات متحده به عنوان مهمترین متحد رژیم اسراییل تا کنون تمام قطعنامه های ضد اسراییلی شورای امنیت را وتو کرده است.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا با تاکید براینکه واشنگتن هنوز متن این پیش نویس را بطور کامل ندیده و نمی‌داند متن آن دقیقا چگونه است گفت: ما برخی مواقع از برخی مسائل مطرح شده و لحن برخی قطعنامه‌ها به دردرسر افتاده‌ایم.
کد خبر: 169258

وب گردی

وب گردی