تهران-ایسکانیوز: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق و دستمزد کارکنان دولت 200 هزار میلیارد تومان است در حالی که بودجه عمرانی کل کشور 15 هزار میلیارد تومان می باشد. سیستم اداری ما یک دایناسور بزرگ و یک جنازه است که فقط مانع حرکت است.

وی با اشاره به این که شرایط ایران امروز در یک موقعیت ویژه قرار دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم و استحکام ببخشیم هیچ راهی جز ارتقای ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی درون نظام نیست.هرچه داریم از فرهنگ مان است ولی باید بر ارتقای آن بیفزاییم. در حوزه اقتصادی نیز باید ظرفیت های درون نظام را بشناسیم و تقویت کنیم. ریشه مصایب اقتصادی و بیکاری و فقر در کشور این است که همه دنبال کار در سیستم اداری هستند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ما باید نگاهمان را تغییر دهیم و به طور جدی برای ارتقای سیستم مدیریتی کشور فکری بکنیم. اگر موتور تولید در کشور روشن شود در کوتاهترین زمان ممکن ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل می شود. ما ظرفیت های فراوانی داریم و اگر اراده کنیم تولید ثروت می کنیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمند سازی مردم باید دغدغه ما باشد، گفت: باید روستاییان را توانمند کنیم تا از روستا جدا نشوند و این کار با زمینه سازی برای تولید محقق می شود و مطالبات مردم باید تغییر کند. اضافه کردن حقوق و افزایش هزینه ها کار اشتباهی است که انجام می دهیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال های اخیر خصوصا از هنگام شکل گیری حماسه سیاسی سال 92 که با تدبیر و هدایت مقام معظم رهبری و مشارکت ملت ایران و جریان های سیاسی خلق شد انقلاب در یک شرایط نوینی قرار گرفت. انتخابات 24 خرداد سال 92 فضا را به طور کامل به نفع ایران و در یکی از قله های اوج تغییر داد و ایران را به عنوان نماد مردم سالاری و آزادی و یک نظام سیاسی برآمده از آرای ملی و نماد وحدت ملی زیر چتر رهبری نظام معرفی کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اوج تحریم ها و تنگنای اقتصادی در گذشته گفت: در این شرایط در حالی که کشورهای مقاومت به شدت تحت فشار بودند ما ناگهان توانستیم یک کار بزرگ سیاسی را رقم بزنیم. بعد از این رویدادها مساله داعش اتفاق افتاد که می خواست با چرخش از سوریه عراق را فتح کند. با حضور موثر ایران و عنایت خداوند این نقشه به نفع دولت عراق و در راستای اهداف عراق تغییر پیدا کرد. در این فاصله جمهوری اسلامی در موضع اقتدار در منطقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین امسال افزود: این اجتماع در کنار حرم امام حسین (ع) با نگاه های سیاسی ایران و عراق و همسو بودن سیاست ها بود که اتفاق افتاد. این اجتماع یک نمایش قدرت بود، البته این آغاز کار است.

 

 
کد خبر: 169342

وب گردی

وب گردی