تهران-ایسکانیوز: سخنگوی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به توجه مسئولان در رفع مشکلات موجود در فعالیت انتخاباتی گفت: قوانین و سیاست های انتخاباتی از سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، روند فعالیت ها را در کشور به سمت و سوی مناسب سوق می دهد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایسکانیوز درباه فعالیت زودهنگام برخی جریان ها و گروه های سیاسی برای انتخابات مجلس آینده در شهرستان ها اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی یکی از معضلات همیشگی در کشور بوده که هیچ سازوکاری هم برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس یکبار مصرف هستند، گفت: با وجود چنین روحیه ای هر مجلسی غالب بر 50 درصد نمایندگانش جدید می شوند و طبیعتا این دسته از نامزدهای انتخاباتی  برای کسب رای از مدت ها قبل به فعالیت تبلیغاتی می پردازند تا بتوانند افکار خود را در سطح استان به مردم بشناسانند.

عضو حزب موتلفه اسلامی وجود اشکال در سیستم انتخاباتی به لحاظ قانونی را یکی از دلایل عمده در فعالیت زودهنگام انتخاباتی دانست و تصریح کرد: نمایندگان فعلی مجلس هم در برابر فعالیت گروه مقابل مجبور به آغاز فعالیت انتخاباتی می شوند که این مسئله به اشکالات موجود در سازو کار انتخابات برمی گردد.

ترقی با تاکید بر پرهیز دولت و مجلس از مسایل حاشیه ای فعالیت انتخاباتی گفت: چنین اقداماتی برای افکار عمومی مضر است و اذهان را درگیر دسته بندی نمایندگان می کند و مردم را از سیاست خسته و در حرکت سیاسی کشور و اعمال حاکمیت در تعیین سرنوشت، چالش ایجاد می شود و به نوعی سیاست زدگی را به دنبال خود دارد.

وی بیان داشت: توجه به رفع معضلات موجود در قوانین و سیاست های انتخاباتی از سوی مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، روند فعالیت انتخابات را در کشور می تواند به سمت و سوی مناسب سوق می دهد.

 

 
کد خبر: 169362

وب گردی

وب گردی