تهران-ایسکانیوز:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه درجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی سخنانی تلاش استعمارگران برای دور کردن نسل جوان از اسلام ناب را یکی از اصلی ترین توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است و وحدت علمای دینی ضمن این که می تواند انگیزه معنوی را در بین دانشجویان و حوزویان برقرار کند می تواند این توطئه دشمن را نیز بی اثر کند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح شرایط دانشگاه در زمان قبل از انقلاب پرداخت و دراین باره افزود: در آن زمان دانشگاه از دین و مبانی دینی جدا افتاد و نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه خود به مرکزی برای ترویج اندیشه ها‌ و فرهنگ غرب و شرق تبدیل شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت های علمی کشور را معنا بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) برای مقابله با ترفندهای دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.

آل هاشم با تاکید بر این نکته که وحدت میان حوزه و دانشگاه امروز بیشتر از گذشته احساس می شود افزود: یکی از محورهای اصلی توطئه‌ های دشمنان اسلام، دورکردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است و در این راه دشمنان از شیوه های گوناگونی مانند ترویج فساد و بی بند و باری، مد گرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی استفاده می کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید آیت الله مفتح، خاطر نشان کرد: شهید دکترآیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که این توطئه استعمار را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و وحدت میان این دو نهاد بکار برد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری به ویژگی های اساتید پرداخت و الگوی عملی، اخلاقی و حرفه ای بودن برای دانشجو، داشتن صلاحیت و شایستگی های لازم علمی، مهارت در بکار گیری اصول و فنون تدریس، ایجاد اشتیاق نسبت به سرنوشت دانشجو و برخورداری از روحیه پذیرش حق را از جمله ویژگی های یک استاد خوب برشمرد.

وی در ادامه به ویژگی های دانشجویان پرداخت و در خصوص نگهداشتن حرمت و احترام استاد، داشتن اخلاق، ایمان و نیت خالص، داشتن ذهن کنجکاو و جستجوگر، متعهد بودن به مسائل کشور، عملی کردن آموخته ها و تقویت توان علمی، خوداری از جدال و ستیزه جویی در بحث ها، بصیر و آگاه بودن به مسائل سیاسی را از جمله این ویژگی ها دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند اما دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب ها، گروه ها و جریان ها و جناه های باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر منطقه تصریح کرد: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید سخت و نظامی از سوی دشمنان قرار دارد اما اینگونه تهدیدات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که دشمنان برخورد سخت با ایران اسلامی را بسیار پرهزینه ارزیابی می کنند و از این رو تلاش می کند از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده ها را مورد هدف قرار دهند.

آل‌هاشم در پایان با اشاره به تهدیدات و تحریم های ظالمانه دشمنان تنها راه مقابله با آن را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: بایدصرفه جویی و جلوگیری از اسراف و ترویح فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و مصرف داخلی و عدم وابستگی به نفت در مقابله تحریم ها بایستیم.
کد خبر: 169475

وب گردی

وب گردی