تهران-ایسکانیوز: دولت در هفته جاری علاوه بر دیدارهای متنوع با مقامات ارشد همسایه، مصوبات گوناگونی داشته که در گزارش ذیل چکیده ای از آن را می خوانید.

پیگیری پرونده اسیدپاشی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه رسانه ها مردم را به مصرف مواد لبنی تشویق کنند، گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان آن بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای کودکان و نوجوانان ما تبدیل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پیگیری ها با جدیت در پرونده اسید پاشی اصفهان ادامه دارد، گفت: تیم تحقیق با عملکردی جدی و با قوت پیگیر این مسئله است و تمامی جوانب آن را بررسی می کند.

رونمایی از اسکناس جدید دو هزار تومانی

رییس شورای عالی امنیت ملی روز(دوشنبه) در پنجاه و چهارمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جمع اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی، مدیران بانک ها و سرپرستی شعب افزود: ممکن است یک عده هم از برداشتن تحریم ها خوششان نیاید، این تعداد کم هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند و نمی خواهند که آب صاف شود, ما زنجیر غلط ظالمانه تحریم را پاره می کنیم و این تحریم ها را از پیش پای ملت ایران برمی داریم.

رییس جمهوری روز(دوشنبه) در جریان بازدید از سامانه جدید بانکداری الکترونیکی در بانک مرکزی از اسکناس جدید 2 هزار تومانی رونمایی کرد و گفت: سیاست دولت یازدهم، هدایت بازار پولی و ارز در مسیر درست و اعمال انضباط در این بازارها بوده و این مسیر درست ادامه خواهد یافت.

مصوبات دولت

بر اساس مصوبه هیات وزیران، یکصد میلیارد ریال به منظور ایجاد سامانه موقعیت یابی زمین پایه ملی کشور، در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار می گیرد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، ماده 6 اساسنامه شرکت سهامی آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری اصلاح شده و سرمایه این شرکت به 522 میلیارد و 110 میلیون ریال افزایش یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیداری صمیمی با خانواده حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره)، ضمن بیان خاطراتی از همراهی با ایشان در دوران مبارزه، دستگیری و تبعید افزود: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی بسیار تاثیر گذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئه ها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزش های نهضت اسلامی بود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه دولت با کاهش درآمدهای نفتی هم می تواند کشور را اداره کند، گفت: حتی اگر روند کاهشی قیمت نفت تا پایان سال هم تداوم یابد دولت می تواند بدون مشکل کشور را اداره کند.

جزئیات سفر نهاوندیان به همدان

محمد نهاوندیان روز سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه و آیین سالگرد شهید مفتح در شهر تویسرکان استان همدان با تاکید بر اینکه باید با ریشه های انقلاب، علم و حلم را در حوزه و دانشگاه گسترش داد، اضافه کرد: خانواده، دانشگاه، حوزه، روحانیت، دولت و رسانه ها برای مقابله با روحیه افراط و خشونت گرایی اقدام کنند.

وی همچنین در شورای اداری شهرستان تویسرکان استان همدان با بیان اینکه مقررات اضافی در فضای کسب و کار باید حذف شود تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی هم اقدامات ارزشمندی را انجام داده که در دولت قبلی در این زمینه قدمی برداشته نشد و استفاده بهینه ازمنابع موجود از دیگر وظایف دولت است و با توجه به فشارهای خارجی و تحریم های اقتصادی باید با عقل و تدبیر با توجه به محدودیت منابع عمل کرد.

دیدار مقامات دولتی با نخست وزیر سوریه/وزیر خارجه ترکیه و رئیس مجلس عراق

رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر سوریه گفت: ایستادگی و پایداری ارتش و ملت سوریه درمقابل تروریست ها به همه مخالفان محور مقاومت در برابر صهیونیست ها و کسانی که مخالف استقلال و حاکمیت ملی این کشور هستند این درس را داد که نمی توان با کمک های مالی و نظامی، خط مقاومت را شکست یا یک دولت مشروع را سرنگون کرد.

معاون اول رییس جمهوری در دیدار با نخست وزیر سوریه با بیان این که حمایت ایران از محور مقاومت یکی از موضوعات راهبردی است، گفت: سوریه یکی از حلقه های محور مقاومت و موضوعات راهبردی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، افزود: همکاری های نزدیک دو کشور می تواند به استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه کمک کند و در سفر روسای جمهوری دو کشور، تصمیمات مهمی برای گسترش همکاری ها اتخاذ شد که باید هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار «سلیم الجبوری» رییس مجلس عراق، با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و عراق، گفت: ملت ایران و عراق اگر چه دو دولت مستقل دارند، اما از یک ریشه و فرهنگ متعالی اسلام و پیامبر بزرگ اسلام(ص) بهره می برند و ایران و عراق نه تنها باید روابط خود را گسترش دهند بلکه باید تلاش کنند، اختلاف میان کشورهای منطقه هر چه کمتر شده و جهان اسلام به همدیگر نزدیک شود.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در دیدار با 9 تن از سفیران و سرکنسول های جدید جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به جایگاه و شرایط کنونی کشور در عرصه منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: سفیران ایران نمایندگان و معرف مردم و کشور در جهان هستند و امیدوارم این مسئولیت و وظیفه سنگین و حساس خود را با موفقیت انجام دهند.

'شهیندخت مولاوردی' سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی قم از حمایت این معاونت از پژوهش های کاربردی در این عرصه خبر داد و گفت که ما آماده ایم تا با همکاری دانشگاهها و حوزه های علمیه، تحقیقات و پژوهش های مناسبی را به انجام رسانده و از یافته های پژوهشی در برنامه ریزی های کوتاه و بلندمدت خود به خوبی استفاده کنیم.

خاتم الانبیا رقیب بخش خصوصی نیست

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بدون داشتن رویکرد اقتصادی به طرح ها، با نجابت بدنبال یاری رساندن به دولت است و این قرارگاه خاتم الانبیا(ص) رقیب بخش خصوصی نیست.

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه ای ضمن اشاره به خبر یکی از خبرگزاری ها در خصوص انتقال 32 نفر از کارمندان نهاد ریاست جمهوری به وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: انتقال این افراد به استناد بند 'و' ماده 50 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

عبداالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در احکامی جداگانه ای بابک دین پرست را به سمت رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور و روح الله جمعه ای را به عنوان مشاور خود در امور رسانه منصوب کرد.

بررسی 6 پرونده تشکل سیاسی در کمیسیون ماده ده احزاب

قائم مقام وزیر کشور و رییس کمیسیون ماده 10 احزاب از بررسی و طرح پرونده 6 تشکل سیاسی جدید در جلسه این هفته کمیسیون ماده 10 خبرداد و گفت: از میان پرونده های طرح شده با صدور پروانه فعالیت حزب «جمعیت انسجام اسلامی استان تهران» موافقت شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: دولت و شرکت های دولتی در سال آینده حدود 158 هزار میلیارد تومان در طرح های عمرانی، سرمایه گذاری خواهند کرد و پنج هزار و 200 میلیارد تومان در منابع خود برای مابه التفاوت سود بانک ها کنار گذاشته ایم و این پول الان وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حالی که هزینه ایجاد هر شغل حدود 200 تا 400 میلیون تومان است، حدود 240 هزار صنعت در معرض ریزش نیروی کار قرار دارند.

مصوبات هیات دولت/ گلایه نوبخت از افشای سند محرمانه

هیات وزیران 130 میلیارد ریال برای تکمیل عملیات ندامتگاه های سمنان، دامغان و بهشهر را تصویب کرد.

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران در جلسه امروز(چهارشنبه) خود موافقت کرد که 165 میلیارد تومان به استانداری های خوزستان، مازندران، گیلان و چهارمحال و بختیاری برای جبران خسارات سیل و خشکسالی ماه های گذشته اختصاص یابد.

تصویب برنامه جامع اصلاح نظام اداری با هشت سرفصل/ انتقاد شدید از مطلب غیرواقعی برداشت از صندوق توسعه ملی/تکذیب تغییر وزیر کشور/پیگیری معرفی نماینده ایران در سازمان ملل/حذف یارانه بگیران ایرانی خارج از کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در نشست سخنگویی دولت با اصحاب رسانه بود.

هیات وزیران همچنین مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آشیانه بالگرد امداد و نجات سنندج جهت مقابله و آمادگی در برابر حوادث احتمالی در اختیار استان کردستان قرار داد.

دولت به منظور جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در مناطق مختلف کشور، مبلغ 50 میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری، مبلغ 140 میلیارد و 80 میلیون ریال به استان خوزستان، مبلغ 2 میلیارد ریال به استان خراسان شمالی (برای بازسازی مسجد جامع شهرستان فاروج خسارت دیده ناشی از آتش سوزی) و مبلغ 250 میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی (بابت مرمت و بازسازی پل های بزرگ روستایی خسارت دیده) اختصاص داد.

خراسان جنوبی مقصد بعدی دولت

کاروان تدبیر و امید، چهارشنبه سوم دی ماه در یازدهمین سفر استانی دولت به خراسان جنوبی سفر می کند و محور سفر هیات دولت به این استان، فراهم کردن زمینه عمران، آبادانی و توسعه استان و همچنین رونق فعالیت های اقتصادی و تولیدی با هدف ایجاد فرصت های شغلی و بهبود شرایط اقتصادی مردم خراسان جنوبی است و در این سفر نمایندگان رییس جمهوری و اعضای هیات دولت با حضور در شهرستان های مختلف استان خراسان جنوبی، ضمن دیدار با مردم از نزدیک با مسایل و مشکلات مناطق مختلف این استان آشنا خواهند شد و دیدار روحانیون، ایثارگران، نخبگان و فعالان اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه های رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر به خراسان جنوبی است.

برنامه ریزی وزارت کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی

وزارت کشور، برنامه ریزی گسترده ای در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام داده و اقدامات متعددی در اجرای سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب اجرا کرده است که می توان برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های اقتصاد مقاومتی را با هدف آموزش و فرهنگ سازی موثر، از آن جمله دانست و در گام نخست این برنامه در وزارت کشور، شورای سیاستگذاری برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و دستورالعمل نحوه برگزاری کارگاه ها و تشکیل دو کمیته اجرایی و علمی به ترتیب با مسوولیت دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین گردید.

در گام دوم مسوولیت علمی برگزاری کارگاه هر استان به گروهی از اساتید برجسته منتخب کمیته علمی واگذار شد و با سازماندهی علمی و برگزاری کارگاه ها در سطح استان ها از 18 مرداد امسال در استان آذربایجان شرقی آغاز و 13 آذر 93 پس از حدود چهار ماه در استان یزد خاتمه یافت.

به منظور دستیابی به مشکلات فعالان اقتصادی استانها طی نشست هایی با اعضا اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی هر استان، موارد عنوان شده نیز توسط تیم اعزامی بررسی و جمع بندی شد و در طول زمان برگزاری کارگاه ها از مخاطبین نظرسنجی مکتوب به عمل آمد و بلافاصله پس از اتمام کارگاه ضمن تحلیل نتایج نظرسنجی ها، برای هر چه بهتر برگزار کردن کارگاه های بعد، برنامه ریزی لازم شد.

برگزاری همایش های اقتصاد مقاومتی در استان ها، اقدام تکمیلی در ادامه برنامه تشکیل کارگاه های آموزشی است که در آینده با تامین منابع مالی لازم دنبال خواهد شد.

رشد 34 درصدی اعتبارات پژوهشی در سال آینده

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان اینکه اعتبارات پژوهش و تحقیقات در لایحه بودجه سال 94 بالغ بر 9 هزارو سیصد میلیارد تومان است، گفت: این رقم از رشد 34 درصدی نسبت به سال جاری برخوردار است و با توجه به اختصاص بیش از 850 میلیارد تومان اعتبار به صندوق شکوفایی و نو آوری، این صندوق می تواند از طرح های فناوری نیازمند به تسهیلات حمایت کند.

 


کد خبر: 169562

وب گردی

وب گردی