ایسکانیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران سازمان بازنشستگی پیشنهاد کرد مطالعات علمی لازم برای طراحی سبدی از نظام‌های بازنشستگی را در دستور کار قرار دهند و شرایط لازم برای اجرای آن متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه طراحی کنند.

علی ربیعی در جلسه‌ای که با مدیر عامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری داشت تاکید کرد: تفاوت دولت یازدهم با دولت‌های دیگر آن است که این دولت بر اساس استراتژی رفاهی حرکت می‌کند که بخشی از این رفاه ایجاد تحول در گروه‌های آسیب‌پذیر است.

وی یکی دیگر از مسائل رفاهی را که دولت پیگیری می‌کند ارایه خدمات بهتر به بازنشستگان عنوان و اضافه کرد: باید بیش از گذشته در خصوص بهبود وضعیت این قشر تلاش کنیم.

وزیر کار و رفاه اجتماعی اهتمام به ابعاد اجتماعی و فرهنگی بازنشستگان به ویژه خانواده‌های آنان را از سوی مدیران صندوق بازنشستگی مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به مسایل اجتماعی و فرهنگی نیازمند اعتبارات کلان نیست، بلکه نیازمند باز تعریف کارکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در ابعاد اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: کارکردهای صندوق بازنشستگی، اجتماعی است، چراکه صندوق‌ها مسئول تامین آرامش کارمندان هستند و برای این کارکرد اجتماعی کارکردهای اقتصادی تعریف شده است و باید در این دو حوزه در آینده‌ای نه چندان دور تحولات ساختاری علمی صورت پذیرد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ربیعی اصلاح و بهبود روش‌ها در ارایه خدمات به بازنشستگان و استفاده از بسترهای دولت الکترونیک را از برنامه‌های مهم صندوق بازنشستگی عنوان کرد و گفت: با اینکه مدیریت جدید صندوق برنامه‌های مهمی را در فرآیند اصلاح ساختار تدوین کرده است، امیدوارم با اجرایی شدن آن ارایه خدمات به بازنشستگان بیش از پیش تسهیل شود.

وزیر کار ور فاه اجتماعی همچنین به برنامه‌های مدیریت صندوق بازنشستگی در روند اصلاح ساختار بخش های اقتصادی صندوق اشاره کرد و با تقدیر از اقدامات صورت گرفته دراین حوزه آن را یک اقدام بنیادین برای ارتقای توان اقتصادی صندوق برشمرد و یادآور شد : علاوه بر توجه به این موارد سازمان بازنشستگی باید فرآیندهایی را تعریف کند که آثار هرگونه تصمیم سازی و تصمیم گیری در مجامع مختلف کشور در سطوح ملی بر منابع و مصارف صندوق مورد واکاوی قرار گیرد تا از رهگذر این بررسی‌ها بتوان تصمیمات بهینه‌تری را برای ارایه خدمت اتخاذ کرد.

وی تدوین نظام‌های بازنشستگی با شرایط متفاوت را یکی از این طرح‌ها که می تواند مورد مطالعه قرار گیرد عنوان کرد و گفت: در حوزه تامین اجتماعی ارایه سبد تامین اجتماعی در سطوح مختلف برای اقشار مختلف جامعه در دست تدوین است و صندوق بازنشستگی می‌تواند با بهره گیری از این تجربیات به سمت طراحی این نظام پیش برود.

طراحی سبدی از نظام‌های بازنشستگی را در دستور کار قرار بگیرد
ربیعی به مدیران سازمان بازنشستگی پیشنهاد کرد مطالعات علمی لازم برای طراحی سبدی از نظام‌های بازنشستگی را در دستور کار قرار دهند و شرایط لازم برای اجرای آن نیز متناسب با شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه طراحی کنند.

وی همچنین همکاری با سایر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آنان را برای ارایه خدمات رفاهی به بازنشستگان مورد تاکید قرار داد و گفت: می‌توان برنامه‌های رفاهی مناسبتری را در حد توان اقتصادی موجود صندوق بازنشستگی طراحی کرد.
کد خبر: 169575

وب گردی

وب گردی