تهران-ایسکانیوز: رئیس بنیاد امید ایرانیان درباره نحوه ارتباطش با دولت یازدهم گفت: رابطه ام با دولت روحانی رابطه خوبی است و البته دوستان کمتر به مشورت نیاز دارند و از این رو زمینه ارتباط کاری چندانی با هم نداریم، اما اگر نیاز باشد در خدمت آنان هستم.

محمدرضا عارف عصر پنجشنبه در نشست مشترک تشکل های دانشجویی دانشگاه های دولتی و آزاد که به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: جنبش دانشجویی نمی تواند بی تفاوت از کنار مسائل سیاسی و انتخابات بگذرد بلکه باید در آن حضور داشته باشد.

رییس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: جنبش دانشجویی باید در همه صحنه ها پیشتاز باشد و از آنجا که انتخابات مجلس از جایگاه بالایی برخوردار است، باید برای تشویق همه گروهها و تشکل های سیاسی برای حضور در عرصه انتخابات تلاش کند.

وی گفت: اگر می خواهیم مشکلات کشور را رفع کنیم، باید مجلس شایسته ای داشته باشیم و برنامه ریزی های لازم را برای تحقق این خواسته انجام دهیم.

عارف تاکید کرد: مجلس آینده باید کاردان باشد و بتواند مشکلات کشور را رفع کند.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند و در این زمینه، نیازمند کمک مجلس است.  وی خاطرنشان کرد: دولت باید در فضایی کار کند که آرامش لازم را برای تمرکز فعالیت هایش در جهت رفع مشکلات جامعه داشته باشد.

عارف گفت: ما مجلسی می خواهیم که با اقتدار کامل به کار خود برسد و برای داشتن مجلس کارآمد، باید به نظر مردم احترام بگذاریم و همانند انتخابات سال 1392 تصمیم آنها را بپذیریم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با تشریح نحوه فعالیت سیاسی تشکلهای دانشجویی اظهارداشت: جنبش دانشجویی نباید به تریبون جریان های سیاسی خارج از دانشگاه تبدیل شود و نباید پرچم جریان های سیاسی توسط دانشجویان در دانشگاه به اهتزاز درآید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متاسفانه خود دانشجویان کمتر از این تجربه که نباید به تریبون جریان های سیاسی تبدیل شوند، استفاده کرده اند ولی بعد، متوجه اشتباهات خود در این زمینه شده اند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به آرمان های انقلاب برسیم و دستاوردهای آن را حفظ کنیم، باید به جوانان و دانشجویان اتکا کنیم.  عارف با بیان اینکه نگاه به جوانان باید نگاه اعتماد باشد همانطور که در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم، افزود: 'من شک ندارم که اگر تهدیدی برای کشور ایجاد شود، دانشجویان در خط مقدم دفاع خواهند بود.'

وی تصریح کرد: 'به عنوان یک معلم دانشگاه اعتراف می کنم که دستاوردهای علمی ما مرهون دانشجویان بوده و اگر می خواهیم در کشور رفاه و آرامش داشته باشیم و برنامه های کلان مان را عملیاتی کنیم، باید به جوانان اتکا کنیم.'

عارف بر رفع مشکلات بودجه ای دانشگاه، تقویت ارتباط مسئولان دانشگاه ها با دانشجویان و رفع موانع در این عرصه تاکید کرد.

وی از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک فرصت برای جامعه نام برد و گفت: اگر از این فرصت خوب استفاده کنیم می توانیم به نتایج ارزشمندی برسیم.

عارف افزود: اتخاذ موضع اشتباه در این فضا ممکن است پشیمانی به بارآورد. پس باید با حوصله و سعه صدر در این زمینه اظهار نظر کرد به گونه ای که اخلاق و سیاست را باید به موازات یکدیگر به پیش ببریم.

وی درباره اصلاح طلبی نیز گفت: ذات اصلاح طلبی، مسوولیت پذیری است و همانطور که اصلاح طلبان در انقلاب سهیم بوده اند و به حریفان خود می گویند باید آماده ورود به میادین انتخاباتی نیز باشند.

عارف  در پاسخ به دانشجویی که پرسید آیا تعریف اصلاح طلبی بعد از انتخابات 92 تغییر کرده است؟، اظهار داشت: تعریف اطلاح طلبی ربطی به انتخابات ندارد و ما همواره شعارهایی بر محور خردورزی و اخلاق مطرح کرده و اعتقاد داشته ایم که باید اصلاح را از خود شروع کنیم و این موضوع ارتباطی به انتخابات 92 یا آتی ندارد.

وی درباره نحوه ارتباطش با دولت یازدهم گفت: رابطه ام با دولت روحانی رابطه خوبی است. البته دوستان کمتر به مشورت نیاز دارند و از این رو، زمینه ارتباط کاری چندانی با هم نداریم، اما اگر نیاز باشد در خدمت آنان هستم.

عارف درباره ساز و کار حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: برای ما فراتر از اتحاد، مساله اجماع مورد توجه است و این اجماع را باید از داخل استان ها و شهرستان ها شروع کنیم و خوشبین هستیم که با اخلاق، خرد جمعی و عقلانیت به راحتی می توانیم به اجماع برسیم اما هنوز راهکارها و راهبردهای اجماع را تدوین نکرده ایم.

عارف خاطرنشان کرد: آرزویم این است در انتخابات آتی دو فهرست وجود داشته باشد؛ اصلاح طلب و رقبا، چون این وضعیت باعث می شود که مجلس ارزشمندی داشته باشیم.
کد خبر: 169637

وب گردی

وب گردی