haghighatpoor

تهران-ایسکانیوز؛پلاس+/ متاسفانه در چند وقت اخیر شاهد اتفاقات تکان دهنده ای در برخی از مدارس کشور بوده ایم. اتفاقاتی که موجب شد تا دانش آموزی به وسیله ضرب و شتم معلم، دست خود را از دست بدهد و هچنین معلمی که به وسیله ی شاگردش جان خود را از دست داد. این مسائل صرفا میان معلم و دانش آموز رخ نمی هد بلکه خبرها حاکی از این است که برخی از دانش آموزان در مدارس هم شاگردیان خود را مورد اصابت چاقو قرار می دهند که چنین مسائلی به شدت تکان دهنده و دور از ارزش های فرهنگی کشور است. حال در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا چرایی این اتفاقات و چگونگی رسیدگی به آن ها را جویا شویم. منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه چنین بحث هایی به شدت نگران کننده است، عنوان کرد: این اتفاقات زنگ خطرهایی برای کشور ما است و به شدت نیاز به پژوهش های جدی و عمیق دارد. چرا که اینطور رفتارها و حرکت ها با سنت، تاریخ و فرهنگ کشور ما مغایرت دارد.

او در ادامه افزود: در فرهنگ ما رابطه ی بین معلم و دانش آموز شیرین ترین رابطه است، بنابریان اینطور برخورد ها دور از فرهنگ ما است.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس این اتفاقات را نشات گرفته از برخی مسائل دانست و در این باره گفت: چنین اتفاقاتی قطعا عواملی دارد که این عوامل باید مورد پژوهش قرار بگیرند تا متوجه شوند علل اصلی چیست. آیا به دلیل تهاجم فرهنگی و یا نشستن دانش آموزان پای بازی های یارانه ای است. همچنین دیگر علل این مسئله میتواند بی اعتقادی معلم از رسالت واقعی خودش باشد، که تمامی این عوامل به یک پژوهش کارشناسانه نیاز دارد تا علل اصلی در سطح آموزش و پرورش مورد شناسایی قرار بگیرد.
کد خبر: 169780

وب گردی

وب گردی