حملات سایبری علیه کمپانی سونی ابعاد جدیدی به خود گرفته است.در آغاز دزدان سایبری توانستند به اسرار مالی این کمپانی دست پیدا کنند . اکنون نیز حمله سایبری آن ها به  آزادی بیان از پایتخت توتالیتریسم نشان می دهد چه قدر دولت کره شمالی بی پروا شده است.این حملات قابل قبول نیست و نباید بدون پاسخ بماند.

اکنون به نظر می رسد آژانس های اطلاعاتی آمریکا از دست داشتن هکر های مرتبط با دولت کره شمالی در حمله سایبری به کمپانی سونی   مطمئن هستند.این خیلی مسئله مهمی است .یکی از فاسد ترین دولت های کره زمین ایالات متحده و تمام دست اندرکاران یک فیلم را تهدید به انتقام می کند،اگر این فیلم مورد نظر به طور عمومی اکران شود.

دولت های غربی و به خصوص آمریکا همواره  از انتشار کتاب ها و فیلم هایی که ضد حکومت ها یا باور های دیگر بودند به بهانه دفاع از آزادی بیان ،دفاع کردند.اما این بار شاهد واکنشی متفاوت در برابر فیلم سینمایی "مصاحبه" هستیم.پس از آن که بزرگترین سینما های زنجیره ای آمریکا اعلام کرد اکران عمومی این فیلم را به تاخیر می اندازد،سونی به طور رسمی اعلام کرد که انتشار و اکران این فیلم در روز بیست و پنجم دسانبر لغو شده است و حتی نسخه های دیجیتالی این فیلم نیز به فروش نخواهند رسید.حتی مجله "ددلاین" آمریکا اعلام کرد تولید  یک فیلم کمدی دیگر با مضمون کره شمالی با نقش آفرینی "استیو کارل" لغو شده است.از آن سو نقش آفرینان فیلم مصاحبه نیز تمام حضور های تلویزیونی خود را لغو کرده اند.

می توان گفت این تنها یک فیلم کمدی است.چرا این قدر بر سر آن حساسیت وجود دارد.فیلم "دیکتاتور بزرگ" چارلی چاپلین را به یاد بیاورید.فیلمی که در دهه سی میلادی و در زمان قدرت یافتن هیتلر تولید شد.دولت "نویل چمبرلن" خواستار عدم اکران این فیلم در سراسر بریتانیا شد.هنگامی که فیلم در سال 1940 منشر شد،بریتانیا و آلمان وارد جنگ شده بودند و می توان کفت همه چیز تغییر کرده بود.

چرا تهدیدات تروریستی از سوی دولت کره شمالی موجب عقب نشینی می شود،در حالی که تهدید ها و اقدامات افراط گرایان اتحاد  و همبستگی ملت  را به دنبال می آورد.به نظرم دلیل آن این است که همگان از میزان بربر بودن و وحشی بودن تروریست ها مطلع هستند.اما کسی چیزی از قدرت یا وضعیت کره شمالی به درستی نمی داند.بیشتر مردم در خصوص کره شمالی تفکراتی مشابه دارند.رهبری دیکتاتور و جوان که موهای خنده داری دارد و مردمی که برای شنیدن سخنان او به استادیوم می روند.

در حقیقت کره شمالی یکی از بی رحم ترین دولت های جهان است.کشوری که هزاران نفر از شهروندان کشور های همسایه خود را در جریان جنگ کره به اسارت گرفت.در دهه نود در حالی که رهبران این کشور در ناز و نعمت زندگی می کردند،در حدود دو میلیون نفر از مردم این کشور به دلیل قحطی به هلاکت رسیدند.اکنون نیز بیش از صد هزار نفر از مردم این کشور در اردوگاه های کار اجباری خدمت می کنند.

دولت ایالات متحده باید از داخل خاک آمریکا به این اقدام تروریستی دولت کره شمالی پاسخ دهد.در غیر این صورت کره شمالی بدون هیچ مشکلی از زیر بار بزرگترین حمله سایبری خود فرار کرده است.اگر چنین اتفاقی رخ دهد،گروه هایی مانند القاعده و داعش نیز خواهند فهمید چگونه مردم را بترسانند و به راحتی از زیر بار آن فرار کنند.

حمله سایبری از سوی گروهی سازماندهی شده بود که نام خود را "محافظان صلح" گذاشته اند.کنگره آمریکا در گذشته در صدد تصویب لوایحی بر آمده بود که  به دولت فدرال اجازه همکاری بیشتر با سازمان ها و شرکت های خصوصی را برای مقابله با حملات سایبری می داد.اما تمام این لوایح در آغاز شکست خورده بودند.باید امید داشت که کنگره بعدی پیرو این وقایع تلاش بیشتری برای تصویب لوایح محافظتی کند.باید کفت تنها کمپانی هایی مانند سونی هدف حمله قرار نخواهند کرفت و تمام تاسیسات زیر ساختی،نیروگاه ها و بانک ها نیز باید تحت پوشش و سپر محافظتی دولت در آیند.

ایالات متحده نمی تواند اجازه دهد دولت کیم جونگ اون سینما های داخل آمریکا را وادار به سکوت اجباری کند.از آن سو نمی توان انتظار داشت سونی و سینما های زنجیره ای بدون حمایت دیگران در مقابل کره شمالی بایستند.احتمالا انتشار فیلم مصاحبه در یوتیوب می تواند جوابی کوبنده به کره شمالی باشد،میلیارد ها انسان به طور مجانی می توانند این فیلم را ببینند.

مردم در مقابل حملات موشکی به سینما مطمئنا با یکدیگر متحد خواهند شد.اما در مقابل موشک های سایبری چه خواهند کرد؟آقای اوباما چندی پیش اجازه حمله و دفاع را به نیرو سایبری ایالات متحده داده بود.مشخص نیست آیا آن ها برای جنگ آماده اند یا خیر.

 
کد خبر: 169789

وب گردی

وب گردی