تهران- ایسکانیوز: قیمت  انس  در بازارهای جهانی تا ظهر امروز بدون تغییر بود. برهمین اساس انس در بازارهای جهانی به هزار و 198 دلار و 80 سنت فروخته شد که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته است. همچنین قیمت هر انس نقره 15 دلار و 97 سنت و هر انس پلاتین 1 هزار و 201 دلار است.لازم به ذکر است قیمت هر انس رودیوم 1 هزار و 120 دلار است که نسبت  به روز گذشته 25 دلار افزایش داشته است.

قیمت طلا که پس از انتشار گزارش فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تغییر نکردن نرخ سود بانکی در چند ماه آینده اندکی افزایش را تجربه کرد تا تحلیل های تازه ای را در این بازار شاهد باشیم. بر همین اساس پایگاه اینترنتی مانی مورنینگ گزارش کرد تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در سال 2015 میلادی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند قرار خواهد داشت.
بر اساس این گزارش یکی از مهمترین دردسرهای طلا در سال 2014 میلادی افزایش ارزش دلار بوده و به نظر می رسد این عامل طی سال 2015 میلادی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.
شاخص ارزش دلار از 80 واحد در اوایل ماه جولای به بیش از 88.5 واحد افزایش یافته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاها وارد کرده است. شاخص ارزش دلار در 5 ماه گذشته بیش از 10.6 درصد رشد داشته که این میزان افزایش برای یک ارز بین المللی بسیار چشمگیر است.
کد خبر: 169801

وب گردی

وب گردی