ایسکانیوز: بنا به اظهارات مقامات آمریکایی، از اواسط نوامبر تا کنون دو تن از رهبران ارشد داعش در حملات هوایی ائتلاف کشته شده‌اند.

به گزارش الجزیره، مقامات آمریکایی می‌گویند که در حملات هوایی خود به مواضع داعش تاکنون چند تن از رهبران ارشد این گروه را به هلاکت رساندند، با وجود آن «ابوبکر بغدادی»، فرمانده ارشد داعش همچنان زنده است.

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: از اواسط نوامبر تاکنون، حملات هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش «چند تن از رهبران و اعضای ارشد داعش » را به هلاکت رساند.

او افزود: ما معتقدیم که از دست دادن این رهبران کلیدی، توان عملیاتی و کنترل اوضاع داعش را که در برابر نیروهای امنیتی عراقی از جمله پیشمرگه‌های کرد و دیگر نیروهای محلی می‌جنگند کاهش می‌دهد.

یک مقام پنتاگون در گفت‌وگو با الجزیره گفت: «حاجی موتاز» و « عبدالباسط» از جمله رهبرانی هستند که در عملیات ائتلاف ضد داعش کشته شدند.

بنا به اظهارات این مقام پنتاگون، «رضوان طالب الحمدونی»، که ادعا می‌شود در گرفتن موصل نقش بسیاری داشته است نیز از دیگر اعضای ارشد داعش است که در حملات ائتلاف به مواضع این گروه تروریستی کشته شده است.

او افزود ما: در مقابله با داعش به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌ایم.

آمریکا به همراه متحدانش در ائتلاف از هشتم اوت تا کنون 1361 حمله به مواضع داعش را سازماندهی کرده است.
کد خبر: 169830

وب گردی

وب گردی