تهران- ایسکانیوز:امروزه باید حداقلی از حق بازنشستگی  با پایه 700 هزار تومان برای همه مردم اجباری شود و صندوق های بازنشستگی باید تجدید ساختار شوند.

حسین عبده تبریزی با بیان این مطلب به ایسکانیوز گفت:  مشكل اساسي صندوق‌هاي بازنشستگي در ايران این است که  صندوق‌هاي مالي و مستقل نيستند. وی با تاکید بر این نکته که صندوق‌ها مي‌بايد به صندوق‌هاي مالي بدل شوند، ادامه داد:  در صورتی که شرایط صندوق ها بررسی شود و دولت نیز بدهی های خود به آنها را بپردازد  امکان روز آمد شدن این صندوق ها فراهم می شود و در این صورت دولت می تواند هنگامی که  ارزش فعلي دارايي‌هاي آن‌ها برابر ارزش فعلي جريان نقدي آتي قابل‌پرداخت به بازنشستگان شد،  صندوق‌هاي بازنشستگي را در ايران تجديدساختار كند.

مشاور وزیر راه در ادامه با یادآوری این موضوع که صندوق‌هاي بازنشستگي براي جلب شاغلان مي‌بايد با يكديگر رقابت كنند، تصریح کرد: تغيير ساختار صندوق‌ها بايد با خصوصي‌كردن مالكيت و مديريت صندوق‌ها صورت گيرد و صندوق‌ها از دولت منفك شود. به گفته وی تا امروز اين صندوق‌ها را دولت مديريت كرده است و شواهد حاكي از آن است كه در چند سال اخیر اين صندوق‌ها  بسيار بد مديريت شده اند.
کد خبر: 170059

وب گردی

وب گردی