image11702

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/مدتی است که با تراکت هایی  درب منزل خود روبرو می شویم که روی آن ها آمده است ازدواج و همسریابی، در حقیقت افراد بدون شناخت از یکدیگر به آن محل می روند تا ببینند که آیا شرایط ازدواج با یکدیگر را ارند و یا خیر. در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا از آنها جویا شویم که آیا این اقدام به لحاظ علمی درست است و یا خیر. رجب رحمانی عضو کمیسون بودجه با بیان اینکه، کشور اسلامی اینگونه روش ها را به هیچ عنوانی برنمی تابد، عنوان کرد: چنین مسائلی برمی گردد به نظارت مسئولین که باید بیشتر دقت کنند تا اینگونه تراکت ها به راحتی در سطح شهر دیده نشود. ازدواج در کشور ایران باید بر اساس چارجوب های شرعی صورت بگیرد.

او در ادامه افزود: در کل خانواده ها باید نظارت خودشان را نسب به فرزندانشان بیشتر کنند و هزینه های ازدواج را آنقدر بالا نبرند که فرزندانشان به اینطور روش ها گرایش پیدا کنند.

عضو کمیسیون عمران، فرهنگ، اجتماع و هم منطقه بودن افراد را مهمترین معیارها برای ازدواج  دانست و در این باره گفت: تراکت انداختن در درب منزل خانواده ها قطعا ابهت  همسرداری را به شدت پایین می آورد و ارزش های اسلامی ما را زیر سوال می برد. در حقیقت مسئله ای که در ازدواج بسیار مهم است، تفاهم داشتن افراد در اجتماع، فرهنگ و هم منطقه بودنشان است.

او ر ادامه افزود: همانطور که رسول اکرم (ص) می فرمایند ازدواج بزرگترین و بهترین بنا است و در اسلام هیچ بنایی بهتر از بنای ازدواج نیست. به هر طریق بایدد هر چه زودتر با چنین مسائلی در جامعه برخورد شود تا افراد به شکلی سالم و همخوان با فرهنگ و شرع اسلامی بایکدیگر ازدواج کنند.
کد خبر: 170142

وب گردی

وب گردی