تهران _ ایسکانیوز, پلاس+/ شبکه اینستاگرام، با ایده ی به اشتراک گذاشتن آسان آن چیز که شما در زندگی روزانه تان می بینید شکل گرفت. با اوج گیری تلفن های هوشمند و افزایش تعداد کاربران این شبکه، کم کم تعداد لایک ها و دنبال کننده های این شبکه اهمیت بسیار یافت. مثلا یکی از هتل های استرالیا اعلام کرد اقامت یک هفته ای هر کس که فالوئرهایش بیش از ده هزار نفر باشند، در این هتل رایگان خواهد بود. چندی پیش اما، اینستاگرام اعلام کرد که می خواهد حساب های اسپم این شبکه اجتماعی را ببندد. این تصمیم اینستاگرام بعد از این بود که بعضی کاربران حقیقی از اذیتی که این حساب ها برایشان به وجود می آورد، به این شبکه ابراز ناخوشنودی کردند.

اینستاگرام، به طور معمول برخی از حساب های کاربران را مسدود می کند تا هم اسپم ها را محدود کند و هم از خرید دنبال کننده به قصد نشان دادن محبوبیت بالاتر، جلوگیری کند. حالا این بار با این اقدام اینستاگرام، بعضی از کاربران از اینکه تعداد بسیار زیادی از دنبال کنندگانشان را از دست داده اند از این اقدام انتقاد کرده اند.

زک آلیا، برنامه نویس مستقل وب، لیستی از 100کاربری که این اقدام اینستاگرام بیشترین تاثیر را روی آنها گذاشته است، منتشر کرده است. جاستین بیبر با از دست دادن دست کم 3 میلیون و 538 هزار نفر از دنبال کنندگانش، بزرگترین بازنده ی این اقدام اینستاگرام شده است. آیکان، رپر آمریکایی هم 56% از دنبال کنندگانش کاهش پیدا کرده اند. حساب کاربری خود ایسنتاگرام هم بیش از 18 هزار از دنبال کنندگانش کاهش یافته است. اینستاگرام پیش از این اقدام، به کاربرانش هشدار داده بود که قصد دارد حساب های اسپم را مسدود کند.

کوین سیسپروم، مدیر عامل اینستاگرام در وبلاگش نوشته است: «برای اینکه تجربه بهتری داشته باشید ما حساب های اسپم اینستاگرام را غیرفعال خواهیم کرد. ممکن است بعضی از شما بعد از این اقدام شاهد تغییر در تعداد دنبال کنندگان حسابتان باشید.»

پالایش اینستاگرام از حساب های اسپم، بسیاری از کاربران این شبکه را به خشم آورده اما بعضی دیگر از این تصمیم خوشحال شده اند.
کد خبر: 170354

وب گردی

وب گردی