ایسکانیوز: رسیدن فصل سرما در کنار همه ی لذت های دیگرش، نوید بخش فرا رسیدن فصل مرکبات است. انواع نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و لیموهای خوشمزه با رنگ های اغوا کننده، مغازه های میوه فروشی را به تسخیر خود در آورده اند. به آسانی می شود مدت زمان بیشتری از این دنیای رنگارنگ و خوشبو لذت برد. فقط به کمی حوصله، کمی سلیقه و یک عدد میوه نیاز دارید. و البته یک چاقوی تیز.

 

DIY-Home-36-634x797

یک پرتقال درشت بردارید. از سر میوه شروع کنید و به صورت نواری، پوستش را بکنید. حواستان باشد که پوست پرتقال، تکه نشود و ضخامت یکسانش را حفظ کند. با این کار، در انتها شما یک نوار از پوست تازه ی میوه خواهید داشت که بوی بسیار خوبی دارد. حالا از سر پوست شروع به پیچاندن کنید و همه ی نوار پرتقالی تان را جمع کنید به طوری که شکل یک گل شود. می توانید انتهای گلتان را با خلال دندان چوبی محکم کنید و یا انتهای پوست پرتقال را یک دور کامل بچرخانید تا سر جایش بایستد.

این گل های رنگارنگ، وقتی خشک می شوند هم شکل و بوی خود را حفظ می کنند. شما می توانید با استفاده از میوه های مختلف، گل هایی در رنگ و اندازه ی مختلف داشته باشید. از این گل ها می شود در تزئین میز غذاخوری یا در کنار جا شمعی استفاده کرد.

در طول یکسال 150 روز قیمت گل و گیاه به صورت متعادل است؛ به‌گونه‌ای که هم تولید‌کننده و هم مصرف‌کننده سود می‌برند و این در حالی است که در 150 روز دیگر سال که مصادف با ایام سوگواری و عزاداری است، محصولات زیرقیمت تولید عرضه می‌شوند که موجب ضرر و زیان به فروشنده و تولید‌کننده است. با این حال بازار گل های مصنوعی و گلهای میوه ای ساخت  دست همیشه از یک قیمت متعادل برخوردارند . قیمت خود گل هزینه جداگانه آنچنانی ندارد اما سبد و تزئینات مربوطه قیمت سبد گل را بالا برده است حالا که نزدیک به شب یلدا هستیم قیمت یک سبد کوچک گل  از 100 هزار تومان شروع میشود . قیمت گلهای طبیعی با شروع فصل سرما گرانتر شده و حالا قیمت رز هلندی شاخه‌ای ۴ هزار تومان بود، به شاخه‌ای ۷ هزار تومان رسیده است، گلایل از شاخه‌ای ۸۰۰ تومان به ۱۱۰۰ تومان، زنبق از شاخه‌ای ۸۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان،‌ژربلا از ۴۰۰ به هزار تومان،‌میخک از ۱۵۰۰ به ۴ هزار و آنتریا از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان، رز ایرانی از شاخه‌ای هزار به ۳ هزار تومان رسیده است اما انواع گل هاي مصنوعي را به صورت شاخه اي، بوته اي، درختي و ريسه اي به فروش مي رسند و انواع گل هاي شاخه اي را مي توان با قيمت هاي متفاوت، بسته به نوع و كيفيت آن از سه هزار تا پنج هزار تومان خريداري كرد.
انواع گل هاي بوته اي نيز به طور تقريبي با قيمت 1500 تا 20 هزار تومان به فروش مي رسد.

همچنين گياهان درختي نيز با قيمت 20 تا 100 هزار تومان فروخته مي شوند.

بر اساس اين گزارش، قيمت انواع گل هاي ايراني 50 درصد ارزان تر از گل هاي چيني است.
کد خبر: 170419

وب گردی

وب گردی