تهران- ایسکانیوز: معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی از تمهیدات ویژه این معاونت برای حل مشکلات نیروی انسانی و هم چنین ساماندهی نیروهای مازاد در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ابریشمی نیا در شورای اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها که به میزبانی واحدبوشهر برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، روز وحدت حوزه و دانشگاه را به اساتید حاضر در جلسه تبریک گفت و افزود: بنده قول برگزاری این جلسه را در اجلاس 68 دادم که برای حل و فصل مسائل مربوط به نیروی انسانی واحد‌ها در هر استان حضور پیدا کنیم و از نزدیک مشکلات را بررسی کنیم.


وی ادامه داد: امروز نهمین جلسه فوق العاده شورای اداری مالی است که در استان‌ها برگزار می‌شود و قبل از این هشت جلسه در استان‌های دیگر برگزار شده و نمی‌گویم که تمام مشکلات در این جلسه حل می‌شود ولی فکر می‌کنم با تجربه‌ای که از قبل پیدا کردیم شاید به طور میانگین 70درصد مشکلات واحد‌ها و نیروی انسانی آن‌ها حل شود و بقیه آن‌ها را در مکاتبات برطرف کنیم.


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی جا به جا کردن افراد از واحد‌هایی که مازاد نیرو دارند به واحد‌هایی که کمبود نیرو دارند را ازجمله راهکار‌های موجود برای رفع این مشکلات دانست و افزود: بازخریدی داوطلبانه نیرو‌ها و بازنشستگی پیش از موعد از جمله تدبیرهایی است که برای نیرو‌های مازاد پیش بینی شده است.


ابریشمی نیا اظهار داشت: کارهایی که در جهت سامان بخشیدن به نیروهای مازاد واحد‌ها انجام می‌گیرد در چارچوب رعایت اخلاق و حفظ حرمت افراد است.


وی راه حل بعدی رفع مشکلات را خرید خدمت دانست و افزود: بخشی از خدماتی که مورد نیاز واحد‌های دانشگاهی هست را به صورت خرید خدمت انجام دهید ولی باید پیمان کاران قوی و از دانشگاه ناظران دقیقی روی این مسئله نظارت داشته باشند.


معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نیروهایی که سال‌ها در حال خدمت هستند و هنوز مجوز لازم را ندارند اگر شرایط مورد نیاز را داشته باشند برای تبدیل وضعیتشان مجوز صادر می‌کنیم تا موجب آرامش خاطر همکاران گردد.


وی همچنین تاکید کرد: نیروی انسانی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر سازمانی است و آموزش کارکنان در راستای توسعه کمی وکیفی دانشگاه می‌تواند موثر باشد.


ابریشمی نیا با اشاره به زیانده بودن برخی از واحد‌های دانشگاهی و نیروی مازاد آن‌ها، برلزوم مدیریت صحیح امور تاکید کرد و گفت: نتایج جلسات خود را خوب یا بد به ما منعکس کنید و نقاط ضعف و قوت ما را نیز بیان کنید تا بتوانیم در جهت بر طرف کردن آن‌ها تلاش کنیم.


در ادامه این جلسه، نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در جلسه شورای اداری مالی این سه استان برگزاری این گونه جلسات برای بر طرف کردن مشکلات را منشا خیر و برکت دانست و افزود: اگر مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را هر کس بخواهد شخصا به تهران مراجعه کند هم زمان بیشتری باید صرف شود و هزینه‌هایی در پی دارد ولی این شرایط پیش آمده که مشکلات با حضور معاون و مدیران کل حوزه معاونت اداری مالی برطرف شود.


جمال‌زاده، تفویض اختیارات به استان‌ها، تراکم نیرو‌ها در برخی واحد‌ها و فقدان نیرو لازم در برخی دیگر از واحد‌ها، نداشتن نیروی مناسب و کافی به ویژه در مراکز مطابق چارت سازمانی، نداشتن چارت سازمانی در برخی مراکز، خروج برخی نیرو‌ها به دلیل باز نشستگی و باز خرید شدن را از جمله مسائل و مشکلات موجود در این سه استان دانست.


وی همچنین لزوم آموزش لازم و سهمیه برای ادامه تحصیل کارکنان، نبودن مرخصی استحقاقی برای کارکنان و برداشتن سقف ذخیره مرخصی، افزایش حق مسکن و افزایش سقف تعیین شده جهت پرداخت فوق العاده تخصص مالی به کارکنان بخش مالی را از دیگر مسائل و دغدغه‌های کارکنان مراکز و واحد‌های دانشگاهی این سه استان دانست.

کد خبر: 170424

وب گردی

وب گردی