ایسکانیوز: حسن قاضی‌زاده‌هاشمی بعد از سفر دو روزه به استان کردستان، در وب‌سایت شخصی خود نوشته است: دو روز است که مهمان مردم شجاع، وطن‌پرست و مهربـان کردستان هستم؛ قصدم از این سفر دیدار و گفت‌وگو با مردم، جامعه پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی پر تلاش استان و پیگیری مسائل طرح تحول نظام سلامت است.

وی در ادامه این مطلب آورده است؛ در جمع پزشکان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان باز هم تأکید کردم که ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز در ابتدای راه هستیم و اقدامات زیادی باید در عرصه سلامت کشور انجام شود.

هاشمی همچنین می‌افزاید: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی، برای اجرای این طرح هزینه‌های بسیاری را متقبل شده و مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت را همچنان در اولویت قرار داده است.

وی همچنین آورده است: به این دوستان گفتم که یکی از نگرانی‌های من، آینده پزشکی کشور است. به همین دلیل می‌خواهم همه در چارچوب قانون و در راستای اعتمادسازی مردم عمل کنیم و بدانیم اگر خطایی وجود داشته باشد، اصلاح آن میسر خواهد بود.

هاشمی می‌افزاید: در این دیدار از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز خواستم طوری برنامه‌ریزی کنند که علاوه بر پذیرش دانشجو از داخل، از کشورهای همسایه نیز دانشجو بپذیرند.

وی در ادامه مطالب خود آورده است: در بیمارستان بعثت سنندج هم با بیماران و همراهان‌شان هم‌صحبت شدم و یک بار دیگر رضایت مردم را از نزدیک دیدم. احساسی که در کلام، لبخند و نگاه‌شان پیدا بود. در شهرهای دیگر مانند سقز، بانه، دیوان دره، بیجار و... نیز مردم همین حال و هوا را داشتند و از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌ها ابراز خشنودی می‌کردند. این دیدارها و شنیدن حرف دل مردم، مهر تأییدی بود بر این دیدگاه که آنچه در تهران و چند شهر بزرگ می‌گذرد و رسانه‌ای می‌شود، بسیار متفاوت از تحول پرشتابی است که در عرصه بهداشت و درمان کشور شکل گرفته و حرکت خود را ادامه می‌دهد.

در ادامه مطالب دکتر هاشمی آمده است: در مریوان هم گفتم که تمام قول‌ها و وعده‌های داده شده در زمینه بهداشت، درمان و سلامت طی 6 ماه آینده تحقق می‌یابد.
وی می‌افزاید: خوشبختانه فرصتی دست داد تا دیداری هم با شوخان داشته باشم؛ این دفعه من به منزل آنها رفتم. پدر و مادر شوخان و اهالی روستا حسابی شرمنده‌ام کردند. سخنان معلم شوخان نیز بسیار جالب بود. دختری که تا همین چندی پیش کسی فکر نمی‌کرد بتواند به مدرسه برود حالا می‌تواند ببیند، بازی کند و کتاب بخواند و دیگر نیازی به عمل جراحی ندارد. این برایم بسیار دلنشین بود، مانند همه لحظه‌های خوب بودن در کردستان زیبا.

13930930000069_PhotoL
وی همچنین در این مطالب اشاره‌ای به تصادف یکی از خودروها در کاروان سفر به بانه می‌کند و نوشته است: آنچه همچنان ذهنم را به خود مشغول کرده، حادثه تلخ تصادف روز سه‌شنبه است، همکاران می‌دانند که در هیچ سفری معاونان و مدیران وزارتخانه مرا همراهی نمی‌کنند؛ به دو دلیل، نخست اینکه آنها باید به امور مربوط به حوزه مسئولیت خود رسیدگی کنند و دلیل دوم، امکان بروز اتفاقاتی از این قبیل است.
آن روز هم تأکید فراوانی که به راننده‌ها شده بود و با اینکه آنها محلی و راه بلد بودند، جاده باریک و دو طرفه ترانزیت، مه شدید، برف و البته عدم رعایت نکات ایمنی موجب پدید آمدن حادثه‌ای شد که جان یکی از هموطنان را گرفت. حادثه‌ای که ممکن است برای هر کسی روی دهد؛ اما آن‌چه باعث تأسف است، تکرار این واقعیت تلخ در کشور ماست. از این فرصت استفاده می‌کنم و درگذشت «هیمن خداجو» را به خانواده داغدارش تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و غفران الهی را برای این برادر عزیز آرزو می‌نمایم.

وزیر دولت تدبیر و امید همچنین در مطلب جداگانه دیگری می‌نویسد: مریوان یکی از شهرهایی بود که در آخرین روز حضور در استان کردستان، از مراکز درمــانی‌اش بـازدیـد کردم. حدود ٣٥ سال پیش مریـوان را دیـده بودم. با اینکه جمعیت این منطقه آز آن هنگام تا امروز چند ده برابر شــده، زیرساخت‌ها تغییر چندانی نکرده است.

هاشمی افزوده است: نکته جالب اما حضور چندین نفر از بهتـرین متخصصـان کشـور در این شــهر بود. متخصصان گوش و حلق و بینی، جراحی، بیهوشی، زنان، نورولوژی، پوست، ارتوپدی، قلب، چشم و...، این دوستان عزیز، بدون ادعا و با افتخار در فضایی فرسوده و شرایطی سخت کار می‌کردند و مشغول درمان و خدمت به مردم بودند. آنجا یک بار دیگر چهره واقعی جامعه پزشکی کشور را دیدم.

وی در ادامه آورده است: فرصتی شد تا به سروآباد هم برویم. آن‌جا از یک بیمارستان 32 تخت‌خوابی بازدید کردم که در دولت گذشته افتتاح شده اما اکنون با حضور چهار نیروی پرتلاش و فداکار تنها در حد یک مرکز بهداشتی فعالیت دارد. متأسفانه 17 بیمارستان با این شرایط در کشور داریم.

طی سه روزی که از 10 شهر و شهرستان استان کردستان بازدید کردم، در کنار همه کمبودها و مشکلات بهداشتی و درمانی، چیزی که بسیار آزارم داد، عادت ناپسند فرهنگی‌ای بود که طی سال‌های گذشته مردم را به آن عادت داده‌اند.

این وزیر دولت یازدهم می‌افزاید: هر جا که بازدیدی داشتم با ازدحام شدید جمعیت مواجه می‌شدم؛ مردمی که یاد گرفته‌اند به دنبال ماشین فلان مسئول بدوند تا نامه‌ای را به او برسانند، این رفتار ناهنجار علاوه بر تحقیر انسان‌های شریف و اغلب نیازمند، امکان بازدید دقیق را هم سلب می‌کند. متأسفانه تغییر این فرهنگ نیز بسیار سخت و قطعا زمان‌بر است اما آنچه مسلم است اینکه باید کاری کرد.
کد خبر: 170583

وب گردی

وب گردی