Turquoise-Ice-Northern-Lake-Baikal

ایسکانیوز؛پلاس+/ با سرد شدن هوا، بسیاری ترجیح می دهند لباس گرم بپوشند، کمتر از مکان های سر پوشیده دور شوند و فصل یخ زده ی سال را از پشت شیشه تجربه کنند. در سال های اخیر هم،  با شدت گرفتن زندگی مجازی و عکس های جورواجور در شبکه های اجتماعی و پینترست و غیره، تجربه ی مجازی زمستان طرفداران بیشمار خودش را پیدا کرده است. اما شما چطور؟ اگر شما هنوز مشتاق زندگی کردنید، اگر از لمس زندگی و حس سرما نمی ترسید و اگر هنوز چمدان هایتان بسته است، پس این نوشته مخصوص شماست. مقصد بعدی کجاست؟ جایی نزدیکی سیبری!

دریاچه ی بایکال، مادربزرگ خردمند دریاچه های جهان است. این دریاچه رکورد بسیاری از «ترین» های جهان را داراست: عمیق ترین دریاچه ی جهان با عمق 1642 متر، زلال ترین دریاچه جهان، بزرگترین منبع آب شیرین غیر منجمد جهان (این دریاچه یک پنجم آب شیرین جهان را در خود جای داده است) و کهن ترین دریاچه ی زمین، تنها بعضی از دلایلی است که شما را برای دیدن این دریاچه به خود فرا می خواند. پوشش گیاهی و جانوری منطقه بسیار منحصر به فرد است. حدود 1500 گونه مختلف حیات در اطراف این دریاچه زندگی می کند و جالب اینکه دو سوم جانداران یافت شده در اطراف این دریاچه، در هیچ جای دیگر کره زمین پیدا نمی شود. اما اینها تنها دلایلی نیستند که دریاچه ی بایکال را به مقصدی ایده آل برای یک سفر زمستانی تبدیل کرده است.

با سرد شدن هوا، سطح دریاچه کم کم منجمد می شود. به طوری که در سردترین بخش سال – بین بهمن تا فروردین – سطح دریاچه را لایه ی ضخیمی از یخ پوشیده می پوشاند و این پوشش گسترده ی یخ، امکان بی نظیری را برای انواع گشت های زمستانی فراهم می آورد. در اطراف دریاچه بایکال، انواع تورهای مختلف برای گردش روی یخ ارائه می شود. در کنار سورتمه سواری روی یخ، امکان ماهیگیری در بخش های یخ نزده ی دریاچه هم مهیا است. از طرفی بازارهای محلی اطراف دریاچه، غذاهای خوشمزه ای از ماهی های صید شده از دریاچه سرو می کنند. آجیل ها و تنقلات مخصوص محلی، صنایع دستی مخصوص این خطه از روسیه از امکاناتی است که می توانید در طول سفرتان از آنها استفاده کنید.

برای رفتن به دریاچه، شما می توانید به مقصد فرودگاه ایرکوتسک بلیط بگیرید. از آنجا می توانید برای رسیدن به دریاچه از قطار استفاده کنید. در اطراف دریاچه، هاستل ها و خانه های محلی زیبایی برای اقامت وجود دارند. بعضی از این اقامتگاه ها، مجهز به سلول های خورشیدی هستند نه تنها هیچ مشکل محیط زیستی به وجود نمی آورند، بلکه به شما اجازه می دهند با احساس ارتباط عمیق تری با محیط تعطیلاتتان را سپری کنید.

دریاچه ی بایکال هنوز مورد هجوم توریست ها قرار نگرفته است. برای همین اکثر مردم محلی نمی توانند انگلسی صحبت کنند. در کنار دریاچه، شما می توانید از موزه ی علوم آب شیرین و آکواریوم روسیه هم دیدن کنید که در نزدیکی دریاچه قرار دارد. متاسفانه اطلاعات این موزه تنها به زبان روسی ارائه شده است پس حتما قبل از بازدید از موزه با یک راهنما هماهنگ کنید و برای پیدا کردن راهنمای انگلیسی زبان، باید از شب قبل راهنمای مورد نظرتان را پیدا کنید.

آنتوان چخوف، کتاب «درباره ی عشق و داستان های دیگر» را بعد از بازدید از این دریاچه نوشته. خواندن این کتاب قبل از سفرکردن، خالی از لطف نیست.
کد خبر: 170721

وب گردی

وب گردی