تهران- ایسکانیوز: بعد از بروز اتفاقات نه چندان خوب در فوتبال مردان ایران، سقوط عجیب فوتبال زنان ایران در رده‌بندی فیفا شوک تازه‌ای به فوتبال ایران وارد کرد.

تیم فوتبال بانوان ایران که پیش از رده‌بندی اعلام شده در رده 58 جهان قرار داشت،در تازه‎ترین رده بندی اعلام شده از سوی فیفا نزولی 75 پله‌ای داشت و در کنار بیش از 10 تیم دیگر در آخرین رتبه یعنی جایگاه 133 قرار گرفت.

بر اساس این رده‌بندی، آلمان با 2176 امتیاز و یک پله صعود جای آمریکا را در صدر فهرست رده بندی گرفته است.

فرانسه، ژاپن، سوئد، انگلستان، کره شمالی، برزیل، کانادا و استرالیا در رده های سوم تا دهم قرار دارند.

دو هندوانه در یک دست امیرشقاقی!

بعد از جدایی هلنا کاستا سرمربی پرتقالی تیم ملی فوتبال زنان ایران،این تیم حدود یک سال به صورت تقریبا نیمه تعطیل اداره شد اما  با توجه به قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی المپیک با اعلام کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال قرار شد تیم ملی بزرگسالان به این رقابت‌ها اعزام شود.

این تصمیم در حالی بود که تیم ملی زنان سرمربی را روی نیمکت خود نمی‌دید و فدراسیون ناچار بود هر چه سریع‌تر گزینه‌های خود را برای هدایت تیم ملی معرفی کند.

در این شرایط در نهایت سه گزینه به کمیته فنی فدراسیون فوتبال معرفی شدند که از میان این گزینه‌ها مهناز امیرشقاقی سرمربی تیم زیر 19 ساله‌های ایران به صورت همزمان هدایت بزرگسالان را هم در اختیار گرفت.

در چنین شرایطی سوالی که برای کارشناسان و منتقدان به وجود می‌آید این است که با وجود افت چشمگیر تیم ملی ایران در رده‌بندی فیفا، امیر شقاقی با وجود دو هندوانه‌ای که در یک دست دارد می‌تواند کمکی به صعود دوباره ملی‌پوشان ایران کند یا نه.

 
کد خبر: 170738

وب گردی

وب گردی