ایسکانیوز: تاکسی وسیله حمل ونقل عمومی است که اکثر شهرنشین ها روزانه برای رفت و آمد در شهر از آن استفاده میکنند . در فضای شلوغ شهری و خیابان های پر از ترافیک تهران راننده تاکسی ها سهم سنگینی از عبور و مرور شهری را به دوش میکشند و خستگی و شلوغی شهری با فشار ناشی از مشکلات شخصی گاها آن ها را کم طاقت میکند اما در گوشه کنار همین شهر رانندگانی هستند که رفتارشان زبان زد خاص و عام است و باید خوش شانس باشید که گذزتان به خط آن ها بخورد .

تاکسی مهربون

آقا منوچهر 63 سال دارد و بعد از دوران بازنشستگی ده سال است که با ماشین کارمیکند اما رفتار متفاوت او و انرژی بی حد و اندازه اش در حال کار چشم گیر است  او به ایسکانیوز میگوید : همه چیز خواست و اراده خدا است .

انقدر از کار خود راضی است و احساس نشاط میکند یک لحظه احساس میکنی با فردی صحبت میکنی که در یک محیط آرام شغلی کار میکند و در آرامش و رفاه زیادی زندگی خود را میگذزاند .

اما شاید کسی نداند که این مرد با این حد از خوش اخلاقی و مهربانی همسرش را بخاطر مشکلات مادی از دست داده است. او به این اشاره میکند : که من از آن مردهایی نیستم که بخاطر حاضر نبودن غذا با همسرم دعوا کنم و هروقت از به خانه میرسیدم دست همسرم را میبوسیدم اما او نتوانست با وضع بد مالی من کنار بیاید و ترکم کرد .

او در ادامه گفت: من همیشه گشاده رو هستم و لبخند میزنم خدا را شکر میکنم که کاری دارم که مدام با مردم در ارتباط هستم و با هر کدام به روش مخصوصی ارتباط برقرار میکنم. مسافران من گاه خسته و عصبی هستند اما وقتی چند دقیقه در تاکسی من مینشینند روحیه آنها تغییر میکند و همین باعث رضایت من از شغلم است من هیچ وقت خسته و عصبی نمیشم .

 او برایمان از مسافر امروز صبحش هم گفت : مرد مسنی سوار تاکسی شد از آریاشهر به مقصد پونک او تنها نبود و عقب ماشین من هم مسافر بود در طول مسیر من با مسافران مدام شوخی میکردم دعای خیر براشون آرزو میکردم و آن ها هم با من همین قدر مهربان برخورد کردند در انتهای مسیر وقتی میخواست از ماشین پیاده شود به من گفت: من مقیم کانادا هستم و بعد از مدت ها به ایران برگشتم تا تنها منبع وابستگیم به ایران که خانه پدریم است را بفروشم و به کانادا برگردم اما رفتارامروز شما من را مردد کرد چرا که این نوع مهربانی و رفتار را در هیچ کجای دنیا ندیده ام و بار دیگر یادم آمد ایران مهربان ترین آدم ها را دارد و روابطی که در این کشور بین مردم وجود دارد ، این صمیمیت هیچ کجا وجود ندارد .


تاکسی شکلاتی

آقا مجتبی هم راننده تاکسی است اما  هر زمان سوار ماشینش شوید و سفر کوتاه شهری را با او تجربه کنید از شما پذیرایی میکند . صبح ها با لقمه نان و پنیرو اواسط روز شکلات و از آنها فقط توقع لبخند زدن دارد او به ایسکا نیوز میگوید : بر خلاف در آمد محدود روزانه ام با این کار فقط میخواهم محبت را به مردم یادآوری کنم و شدیدا به این اعتقاد دارم  که خدا حواسش به همه ما است .

او افزود : میدانم مردم به من  لقب تاکسی شکلاتی را داده اند و از این موضوع خیلی خوشحال هستم همین که در یاد مسافرانم باشم برایم بهترین اتفاق زندگیم است من امروز خدا رو حتما شکر خواهم کرد بابت این محبت مسافرانم .و از شما که به یاد من بودید و با من مصاحبه کردید .
کد خبر: 170823

وب گردی

وب گردی