ایسکانیوز: گروه تروریستی داعش تا کنون صد تن از اعضای خارجی خود را که قصد فرار از مقر خود در «شهر رقه» و ترک این گروه را داشتند اعدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا به اظهارات یکی از مخالفان دولت سوریه و گروه تروریستی داعش که در رسانه‌های انگلیسی به خوبی شناخته شده است، صد تن از نیروهای خارجی داعش برای فرار از مقر داعش در سوریه در تلاش بودند که پس از آن توسط این گروه تروریستی اعدام شدند.

نیروهای داعش در رقه اعلام کردند که با ایجاد یک پلیس نظامی، به تخلفات اعضای داعش که به خوبی به وظایفشان عمل نمی‌کنند رسیدگی خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از اعضای داعش پس از رویارویی با واقعیت‌ها در نبرد در سوریه سرخورده شدند.

اخبار منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی در اکتبرنشان می‌دهد که پنج انگلیسی، سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژیکی پس از شکایت در خصوص اینکه آنها از جنگیدن با سایر گروه‌های شورشی به جای جنگ با دولت اسد خسته شدند خواهان بازگشت به کشورهایشان شدند، با وجود آن داعش نه تنها به آنها اجازه بازگشت به خانه را نداد، بلکه آنها را زندانی نیز کرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده درمرکز بین‌المللی افراط‌گرایی در کینگز کالج لندن، در کل سی تا پنجاه تن از اعضای انگلیسی داعش می‌خواستند که به خانه‌های خود بازگردند.

 
کد خبر: 170877

وب گردی

وب گردی