couchsurfing

ایسکانیوز؛پلاس+/ شما مهمانید یا میزبان؟ انتخاب با شماست. به همین سادگی، می شود عضوی از یک خانواده بزرگ بود.

مسافرت هیچ زمانی به اندازه ی این روزها محبوبیتی جهانی نداشته است. این روزها، بسیاری از ما و مردم دیگر جهان نقشه ای در سر داریم که تعطیلات برسد تا جایی جدید کشف کنیم و سرزمینی نو را ببینیم. ایده ی کاوچ  سرفینگ از همین جا شروع شد. اینکه شما اگر بتوانید با حداقل هزینه به مسافرت بروید، احتمال اینکه  بتوانید بیش از یکبار به سفر بروید افزایش پیدا می کند. حالا چطور می شود این هزینه ها را کاهش داد؟

معمولا بخش زیادی از هزینه ی سفر، صرف گرفتن هتل می شود. سایت کاوچ سرفینگ هم با همین ایده ی اولیه شروع به کار کرد: شما اگر یک کاناپه اضافی در خانه تان داشته باشید، پس می توانید به یک مسافر جای خواب رایگان بدهید. بقیه ی چیزها به توافق طرفین بستگی دارد: آیا می تواند از یخچال شما استفاده کند؟ از امکانات آشپزخانه شما چطور؟ آیا امکان میزبان بودن شما فقط برای یکنفر است یا برایتان حضور تعداد بیشتری هم سفر – یا مسافر جدا از هم -  امکان پذیر است؟ یا شاید فقط وقت دارید که توریست ها را با شهر زندگی تان آشنا کنید؟

هر کس در سایت می تواند یک شناسه ی کاربری بسازد. در پروفایل شخصی تان علاوه بر مشخصات کلی، از اطلاعات شخصی تر شبیه اینکه چه کتابی دوست دارید و به چه فیلم و چه مباحثی علاقه دارید وارد کنید. همچنین شهرهایی که سفر کرده اید و یا می خواهید به آنها سفر کنید. میزبانان یا مهمانان قبلی شما هم، می توانند در مورد شما اظهار نظر کنند. با اینکار، شما معرفی نامه هایی از مردم متفاوت جهان دارید که در مورد تجربه ی زیستن با شما نوشته اند. این یادداشت ها، مبنای مهمی است که میزبانان – یا مهمانان- بعدی شما، شما را انتخاب می کند.

اگر شما مهمان باشید، شهر بعدی سفرتان را که انتخاب کردید، لیستی از میزبانان در شهر مقصد برایتان به نمایش در می آید. شما می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و با ایمیل، تقاضا کنید که مدتی را در منزلشان اقامت داشته باشید. برای میزبانان، هر چند روز لیستی از مهمان های احتمالی آینده ارسال می شود که اگر بخواهند، می توانند از بین آنها انتخاب کنند. انتخاب ها هم مطابق لیست اطلاعات و توصیه نامه ها انجام می شود. بعضی از میزبانان، علاوه بر این دو فاکتور نگاه می کنند که شما قبلا میزبان کسی بوده اید یا خیر.

سایت کاوچ سرفینگ در اصل بر مبنای اعتماد دو نفره کار می کند. درست است که هیچ کدام از دو طرف پیش از این همدیگر را ندیده اند اما مردم بیشماری از جهان، به همدیگر اطمینان می کنند. همدیگر را می بینند و با هم معاشرت می کنند. از هم نکته های قشنگ یاد می گیرند و خاطره دلنشین می سازند. غریبه ها، گاهی می توانند پیام آور لحظات خوب باشند.
کد خبر: 170909

وب گردی

وب گردی