تهران- ایسکانیوز: ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید و افتتاح بزرگترین بیمارستان تخصصی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار گفت: افتتاح این بیمارستان سر آغاز حرکت جدیدی برای دانشگاه آزاد اسلامی است و انشاالله در این بیمارستان شاهد پژوهش های بنیادی و کاربردی در جهت برآورده نمودن نیازهای جامعه باشیم و این پروژه الگویی برای آغاز یک حرکت بزرگتر در دانشگاه آزاداسلامی باشد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در تجهیز و آماده سازی این بیمارستان همکاری کرده اند در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص طرح‌های پژوهشی افزود: طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی به دو دسته طرحهای داخلی و برون دانشگاهی تقسیم می شوند .


او با اشاره به اعلام حمایت از طرح‌های پژوهشی اساتید با همکاری دانشجویان گفت: طرح‌های پژوهشی دانشجویان بیشتر در قالب پایان نامه و یا رساله دکتری ارائه می گردد و هیچ مانعی ندارد که اساتید به همراه دانشجویان طرح پژوهشی ارائه نمایند، چون این عمل دارای دو مزیت مهم است، اول اینکه هزینه اجرای طرح کاهش یافته ودوم دانشجویان با راه و روش تهیه طرح آشنا شده و در این زمینه تجربه کسب می کنند و استفاده از همکاری دانشجویان را در طرح‌های پژوهشی از انتظارات دانشگاه عنوان کرد.


او ضمن اعلام آمادگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ازطرح‌های درآمدزا گفت : از ایده و طرح‌های درآمدزا خارج از هرگونه ضوابط و مقررات اداری حمایت خواهیم کرد.


واشقانی فراهانی بزرگترین طرح پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی را توافق نامه منعقده با وزارت نفت اعلام کرد و افزود: این طرح خارج از بحث در آمدزایی برای دانشگاه بسیار مهم و حیثیتی است .


او در ادامه در خصوص بزرگترین فعالیت پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی در سال1394 گفت : باتوجه به زیر ساختهای مناسب دانشگاه آزاداسلامی و اعتماد وزارت نفت به این دانشگاه همراه با شش دانشگاه معتبر کشور طرح ازدیاد برداشت و بهینه سازی دو میدان بزرگ نفتی که دارای نه مخزن میباشد و مشترک با سایر کشورهاست و از سخت ترین مخازن می باشد ، دردستور کار قرار گرفته که با توجه به اهمیت موضوع ریاست عالیه دانشگاه میرزاده شخصا نسبت به پیگیری امور آن و برگزاری جلسات اقدام می نمایند.


معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد: دانشجویان سرمایه اصلی کشور هستند و با توجه به سیاستهای کلی نظام مسولین باید سعی و تلاش خود را در جهت کسب پنجاه درصد درآمد تولید ناخالص ملی در سال 1404 به کار بندند. و این کار بر عهده اساتید و دانشجویان است  و ما یقین داریم که این امر محقق خواهد شد.

کد خبر: 171141

وب گردی

وب گردی