ایسکانیوز: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح اتوبوس پیاده در 10 مدرسه در مناطق 6،8 و 12 خبر داد .

شهرام جباری زادگان با تاکید بر اینکه طرح اتوبوس پیاده مدرسه از ابتدای سال جاری به صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: طرح اتوبوس پیاده که طرحی هدفمند به منظور ارتقای فرهنگ پیاده‌روی و در عین حال استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، اکنون در 10 مدرسه مناطق 6 ، 8 و 12 به صورت پایلوت در حال اجراست.

معاون آموزش سازمان ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: براساس این طرح هر روز گروهی 8 تا 12 نفره از دانش آموزان یک مدرسه که محل زندگی‌شان در نزدیکی مدرسه و نزدیک بهم بوده در قالب طرح اتوبوس پیاده به جای آنکه تک تک یا با وسایل شخصی به مدرسه روند، گروهی و به همراه مربی آموزش ترافیک به مدرسه می‌روند.

جباری‌زادگان تاکید کرد: تردد کودکان در قالب پیاده‌روی بوده که به تعداد مسافران یک ون به مدرسه می‌روند.

وی گفت : دورترین نقطه‌ای که مسافران اتوبوس پیاده مدرسه طی می‌کنند 1200 متر فاصله از مدرسه است و چرخ دستی‌هایی تعبیه شده تا کودکان کوله‌های سنگین خود را در چرخ دستی قرار دهند.

به گفته وی در روزهای بارانی و برفی و ایام آلودگی هوا طرح اتوبوس مدرسه اجرایی نمی‌شود و والدین نیز در این مورد توجیه هستند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 100 دانش آموز درطرح اتوبوس مدرسه مشارکت دارند، به سایت شهرداری گفت: 10 مدرسه که هر کدام یک یا دو اتوبوس مدرسه را طراحی و اجرا کرده‌اند در مناطق 6 ، 8 و 12 فعال هستند.
کد خبر: 171178

وب گردی

وب گردی