ایسکانیوز: راشاتودی گزارش داد یک نوجوان 18 ساله توسط افسر پلیس در منطقه "سنت لویس" آمریکا به ضرب گلوله کشته شد." آنتونیو مارتین" پس از درگیری با پلیس در صحنه تظاهرات کشته شد و حداقل سه نفر نیز در این درگیری ها بازداشت شدند.
این در حالی است که تلاش شهردار نیویورک برای خواباندان تظاهرات آمریکا ضد نژاد پرستی به دنبال قتل دو افسر پلیس آمریکا مثمر ثمر واقع نشد و هزاران نفر از معترضان آمریکایی به اقدامات خشونت‌بار و نژادپرستانه پلیس آمریکا سه‌شنبه شب تظاهرات در این کشور را ادامه دادند.

به گزارش رویترز، "بیل دبلاسیو" شهردار نیویورک از تظاهرکنندگان خواست تظاهرات خود را تا پس از برگزاری مراسم خاکسپاری دو افسر پلیس کشته شده، متوقف کنند.
به دنبال این درخواست چند ساعت بعد حدود 200 معترض با وجود بارش باران و ترافیک در مرکز منهتن به تظاهرات خود ضد نژاد پرستی ادامه دادند.
بیل دی بلاسیو حادثه کشتن دو پلیس درشهر نیویورک را حمله به این شهر و ارزش های آن تلقی کرد و ازهمه خواست که برای عبور از پیامدهای منفی این حادثه کمک کنند.
گفتنی است شنبه گذشته مرد سیاهپوستی كه "اسماعیل برینزلی" معرفی شده در منطقه بروكلین نیویورك دو مامور پلیس این شهر را در واكنش به قتل سیاهپوستان توسط مامورین پلیس به قتل رساند.
تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا به دنبال قتل "مایکل براون" نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست در شهر "فرگوسن" ایالت "میسوری" آغاز شد.
همچنین به دنبال آن کشته شدن "اریک گارنر" در شهر نیویورک نیز موج اعتراضات را شدت یافت.
این اقدامات سبب تحریک شدید احساسات سیاهپوستان و حتی سفیدپوستان در آمریکا شده است. معترضان خواهان پایان نژاد‌پرستی و بی‌عدالتی در کشور هستند.
و هم اکنون ادامه تظاهرات در آمریکا در حالی برگزار می شود که تعداد نیروهای پلیس که در مسیر تظاهرات مستقر شده اند از شمار تظاهرات کنندگان بیشتر است.
شورش های خیابانی در آمریکا در اعتراض به نقض حقوق رنگین پوستان، یکی از صحنه هایی است که بطور مداوم در شهرهای این کشور دیده می شود.
حقوق شهروندی برای سیاهان، راه درازی را در آمریکا طی کرده است. این قشر از جمعیت آمریکا که غالب آنها، نوادگان برده هایی هستند که به آمریکا آورده شده اند، سالهای متمادی از داشتن حقوق برابر با سفیدپوست ها محروم بودند.
در قرن اخیر، مبارزات سیاهپوستان آمریکا برای احقاق حقوق خود به رهبری مردان و زنانی همچون "مارتین لوترکینگ" و "رزا پارکز" چندین دهه بطول انجامید.
ناگفته نماند که شرایط نامناسب اقتصادی و بیکاری روز افزون در میان سیاهپوستان نیز از دیگر دلایلی است که بر جامعۀ سیاهپوستان امریکا فشار می آورد. نرخ بیکاری در میان سیاهان آمریکا بیش از ۱۳ درصد گزارش می شود در حالیکه این نرخ در میان سفیدپوستان ۶ درصد است.
کد خبر: 172429

وب گردی

وب گردی