News-635119076263758774

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/مدتی است که با تراکت هایی  درب منزل خود روبرو می شویم که روی آن ها آمده است ازدواج و همسریابی، در حقیقت افراد بدون شناخت از یکدیگر به آن محل می روند تا ببینند که آیا شرایط ازدواج با یکدیگر را ارند و یا خیر. در این میان ما به سراغ نمایندگان مجلس رفته ایم تا از آنها جویا شویم که آیا این اقدام به لحاظ علمی درست است و یا خیر. عطالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه چنین مسائلی فقط جنبه ی سواستفاده از افراد را دارد، عنوان کرد: برای ازدواج جوانان باید مراکزی قانونمند شکل بگیرد تا افراد با اطمینان بیشتری به اینطور مشاوره ها رو بیاورند نه آنکه افرادی بدون داشتن مجوز اقداماتی را انجام دهند.

او در ادامه افزود: ازدواج میان جوانان ما باید از نظر شرعی تعریف شده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه، دولت باید پیگیر چنین ماجرایی باشد، عنوان کرد: این مسئله به یک کارشناسی بسیار جدی نیاز دارد واز سوی دیگر دولت هم باید هرچه سریع تر پیگیری هایی را در راستای همسریابی در مراکز نامعتبر انجام دهد.

او در ادامه افزود: افرادی که این روش ها را در جامعه جا می اندازند قطعا به دنبال فرصت برای سودجویی هستند.

حکیمی، تمامی مشکلات ازدواج میان جوانان را وضعیت بد اقتصادی کضشور دانست و در این باره گفت: در حقیقت یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج میان افراد مسئله اقتصادی است که اگر به نظر من این مشکل برطرف شود جوانان هم به ازدواج در سن مناسب رو می آورند اما زمانی که جوان اشتغال و خانه ای برای خودش نداشته باشد چگونه می تواند زندگی را اداره کند. به عقیده ی بنده قبل از هر چیزی ابتدا باید ساختار اقتصادی کشور درست و بعد مسائل فرهنگی برای جوان فراهم شود. امروز شرایط اقتصادی کشور به عقیده ی بنده هشدار دهنده است.

 
کد خبر: 172565

وب گردی

وب گردی