ایسکانیوز: دکتر احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: مرکز آموزش علمی- کاربردی این سازمان  از جمله مراکز آموزشی تحت نظارت موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی شهرداری تهران به شمار می آید که فعالیت خود را از سال گذشته با پذیرش دانشجو در رشته امداد در سوانح در مقطع کاردانی آغاز کرده است و برای نیم سال (ترم) پیش رو نیز با هماهنگی های بعمل آمده  و امکانات پیش بینی شده نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد.

دکتر صادقی تاکید کرد: علاقمندان باید دفترچه ثبت نام را از طریق سایت سنجش آموزش کشور (www.sanjesh.org) دریافت و تا روز هشتم دی ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دکتر صادقی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مدیریت بحران با توجه به واقع شدن کشورمان در زمره کشورهای حادثه خیز جهان گفت: ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش، ارتقای شاخص های کمی و کیفی آموزش های کاربردی و افزایش سطح علمی و تحصیلی پرسنل شاغل در حوزه مدیریت بحران از جمله اهداف تشکیل مرکز آموزش علمی-کاربردی این سازمان است که فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در رشته امداد در سوانح از سال گذشته آغاز کرده است. در همین زمینه این مرکز آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی امداد و نجات، جلب مشارکت های مردمی و دو دوره پودمانی کارشناسی ناپیوسته مدیریت امداد و سوانح طبیعی و مدیریت امداد و سوانح غیر طبیعی به دانشگاه جامع علمی- کاربردی اعلام کرده است.

دکتر صادقی با اشاره به جوان بودن دانش مدیریت بحران در جهان و  ایران و ضرورت تربیت نیروی متخصص، و همکاری با مراکز علمی - دانشگاهی داخلی و خارج از کشور گفت:  این سازمان علاوه بر راه اندازی مرکز آموزش علمی- کاربردی، زمینه تعامل و همکاری با مراکز دانشگاهی داخلی و خارجی را فراهم آورده است. در همین خصوص دفتر تحقیقات و مطالعات راهبردی سازمان بر اساس دستورالعمل تدوین شده از پایان نامه های مرتبط یا مقوله فعالیت سازمان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با دو شیوه ارائه  اطلاعات و همکاری پژوهشی و نیز ارائه کمک هزینه مالی، حمایت می کند.

وی افزود: این حمایت ها به خصوص در مقوله پیشگیری و کاهش خطر پذیری که اجرای طرح های این حوزه نیازمند تحقیقات و مطالعات علمی و دانش روز است، ادامه خواهد یافت.

وی گفت: از سوی دیگر تاکنون ارتباط و تعامل مناسبی با مراکز علمی و دانشگاهی داخلی از جمله  دانشگاه تهران، پژوهشگاه مهندسی زلزله و زلزله شناسی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تربیت معلم  برقرار شده است و تفاهم نامه های همکاری به امضا رسیده است. برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نیز مذاکرات خوبی انجام شده و قرار است مرکز و قطب علمی مرتبط با فعالیت این سازمان  از سوی آن دانشگاه مشخص و اعلام  و زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری فراهم شود.

وی در زمینه بهره گیری از تجارب  و دانش جهانی نیز به یک دهه همکاری این سازمان با مرکز همکاری های بین المللی ژاپن(جایکا) در قالب چهار طرح مطالعاتی اشاره کرد و گفت: ژاپن از تجربه مناسب و دانش روز مدیریت بحران برخوردار است و بستر مناسبی برای تعامل و همکاری های علمی فراهم شده است و تازه ترین مطالعات و همکاری های علمی در حوزه احداث موزه زلزله، ایجاد شبکه های حمل و نقل اضطراری و ایجاد سامانه هشدار سریع زلزله ادامه دارد. همچنین همکاری های علمی با مراکز علمی سوئیس و اساتید ایرانی و خارجی دانشگاه های معتبر کانادا، استرالیا و ژاپن به صورت موردی تعریف شده و در همین زمینه تاکنون چندین دوره آموزشی و سخنرانی علمی با حضور این اساتید در سازمان برپا شده است.
کد خبر: 172710

وب گردی

وب گردی