نخبگان باید طراح برنامه های استان باشند/ رسیدن به نقطه اوج و توسعه، نیازمند آمادگی برای ایثار و فداکاری است/ دولت همه توان خود را برای تخصیص بودجه های عمرانی و اجرای طرح ها بکار گرفته است

تهران- ایسکانیوز: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در ادامه سفر یک روزه به بیرجند در جمع ایثارگران و نخبگان استان خراسان جنوبی، چابهار را یکی از کریدورهای مهم کشور دانست که باید از این استان عبور کند و با توجه به اینکه در این استان استعدادهای زیادی از نظر سیاسی و اقتصادی  و قرهنگی وجود دارد، باید از آنها استفاده کرد.  این نخبگان هستند که باید طراح برنامه های استان باشند. نگاه استان ها به دولت است که برای آن استان چه می می خواهد بکند. اما اساس این است که برنامه ریزی باید از نخبگان استان شروع شود. در این  استان شما بهتر می دانید چه ظرفیت هایی از نظر امکانات صنعتی و ... وجود دارد.

روحانی تصریح کرد: بنابراین نخبگان در این استان بسیار ارزشمند هستند. نخبگان افرادی هستند که صاحب تجربه می باشند، نخبه فقط کسی نیست که مدرک دانشگاهی دارد و مدرک علمی داشته باشد بلکه افرادی نخبه و با استعداد هستند که قدرت طراحی دارند و می توانند مشکلات را خوب تحلیل کنند و در این راستا راه حل می یابند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه نخبگان استان باید مطالبات استان را بصورت اجرایی و عملی در اختیار مسئولین قرار دهند گفت: مسلما مطالبات مردم در همه زمینه هاست مردم بهترین زندگی و فرهنگ و جامعه و محیط زیست را می خواهند. امکانات فراوان برای استفاده از آب  می خواهند. فعال شدن همه راهها با سرعت فراوان را می خواهند اما بعد از طرح این مطالبات امکانات استان و دولت و کشور را ما باید بررسی کنیم.

روحانی تاکید کرد: دولت در همه استان ها توان خود را بکار گرفت تا  طراحی های استانی را  عملیاتی کند. امیدوارم  با توجه به اینکه در فرصت ۹ ماهه توانستیم ۹۴ درصد بودجه را اجرایی کنیم آن را به صد درصد برسانیم.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا برای آبادی استان ها همه کاری انجام دهیم گفت: وظیفه ما این است و افتخار ماست. در این سفر هم در حدی که در توان ما بوده همه مسائل را بررسی کردیم. بیش از 10 و 15 جلسه دستگاه های مختلف برنامه ریزی کردند. وزرا حضور یافتند و در یکی از جلسات خود استاندار به تهران آمد و طرح های استان را مرور شد و مقداری که در توان دولت بود دسته بندی شد و من فهرست اساسی آن را اعلام کردم. ان شاالله این طرح ها که 21 طرح است به اضافه طرح های مهمی که من اشاره کردم عملیاتی می کنیم.

روحانی یادآور شد: کار اصلی آبادانی استان از طریق جذب سرمایه و کارآفرینان باید شکل گیرد. همه شما باید تلاش کنید. برخی از معادن ویژه این استان است. برخی از مراکز تفریحی و گردشگری ویژه این استان است پس این استان ویژگی خاص خود را دارد ما باید بتوانیم گردشگر را در این استان جذب کنیم. کارآفرین و سرمایه گذار را جذب کنیم که راهش تلاش همگان است.

وی تاکید کرد: دانشگاه های ما باید به سمت بومی گرایی و نیازهای خود استان چرخش داشته باشد. در زمینه گردشگری دانشگاه ها باید پاسخگو باشند. دانشگاه ها باید به گونه ای باشد که بتواند پاسخ استان را به عنوان اولویت قرار دهد. همان طور که بزرگان دینی ما باید در زمینه های مختلف تلاش کنند که نقایص فرهنگی احتمالی استان را جبران کنند.البته  علما و بزرگان  در این استان توانسته اند که وحدت و اتحاد بین گروههای مختلف و شیعه و سنی و مردم را بوجود آورند که این مایه برکت ا ست. هر چه وحدت و محبت و برادری در یک جمع بیشتر باشد برکت خدا هم برای آنها بیشتر است.

روحانی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم وحدت را بیشتر کنیم زمینه ها را برای فعالیت استان بیشتر کنیم. دولت در خدمت شماست. از مردم و مدیران کل همه باید مسائل  استان را دنبال کنند. تا ما بتوانیم شاهد استانی آبادتر و سرزنده تر هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی باشیم. استانی که در پناه امام هشتم است به هر حال خراسان است و همه خراسانی ها تحت لوای امام هشتم هستند.

 
کد خبر: 172888

وب گردی

وب گردی