تهران-ایسکانیوز: محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در جریان برگزاری مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه مشهد گفت: پژوهش واژه ای نیست که با گذر زمان کهنه شود،هر چه جوامع بیشتر پیشرفت می کنند بر عمق مسائل پژوهشی نیز افزوده می شود.

کافی رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد در دوره جدید را مبتنی بر پژوهش دانست و گفت: خوشبختانه رویکرد دانشگاه در راستای رویکرد دولت یازدهم است و این مهم از حمایت های استانداری خراسان رضوی از طرح های پژوهشی دانشگاه قابل مشاهده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به اخلاق پژوهشی که پژوهشگران باید در تحقیقات خود رعایت کنند، گفت: خوشبختانه پژوهشگران دانشگاه فردوسی خود را ملزم به رعایت اخلاق پژوهشی دانسته و همیشه این نکته را مدنظر قرار داده اند.

کافی در پایان از پژوهشگرانی که با تمام محدودیت به راه خود ادامه می دهند و از تمام افرادی که در این هفته سعی داشته اند پژوهش را زنده و پویا نگاه دارند، تشکر کرد.

احسان ارکانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نیز در سخنانی با اشاره به عمل و فعالیت بر مبنای پژوهش برای جلوگیری از هدر رفت منابع در ایران گفت: توجه به مقوله پژوهش نگاه تزیینی و یک هفته ای نیست و باید یک تجربه مستمر و مداوم باشد.

در ادامه ، احمدرضا بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی به ارائه آماری از روند پژوهش در دانشگاه پرداخت و خاطر نشان کرد: دانشگاه فردوسی نه تنها در کشور جزو برترین هاست بلکه ردپای شاخص های بین المللی نیز در پژوهش های این دانشگاه مشخص و نمایان است.

وی به بیان دو اصل پذیرفته شده در پژوهش های دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه فردوسی به دنبال پژوهش هایی است که هم مرجع علمی در سطح دنیا باشد و هم بتواند دانش را تبدیل به ثروت و رفاه کند.

بهرامی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در سال 89 تنها 4 تفاهم نامه مشترک که به انعقاد قرارداد انجامید، داشته و این آمار در سال 90، به 8 تفاهم نامه منجر به عقد قرارداد، در سال 91 به 5تفاهم نامه، در سال 92 به 5 و در سال 93 تاکنون به 15 تفاهم نامه مشترک منجر به عقد قرارداد رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تعداد مجلات دانشگاه را 49 مجله اعلام کرد که 6 عنوان از این مجلات به زبان خارجی منتشر می شود.

بهرامی اظهار داشت: اصلاح آیین نامه ها و تلاش برای زیاد شدن کار شبکه ای از جمله اولویت های بخش پژوهشی دانشگاه محسوب می شود.

وی با اشاره به سند چشم انداز دانشگاه ابراز امیدواری کرد که با تلاش پژوهشگران و استادان بتوانیم مقام دوم را در دانشگاه های جامع کشور به دست آوریم که این چندان دور از دسترس نیست.

سپس مهرداد مهری، مدیر پژوهشی دانشگاه، با بیان ویژگی ها و اصول انتخاب پژوهشگران برتر، به معرفی پژوهشگران برتراین دانشگاه پرداخت.

 
کد خبر: 172975

وب گردی

وب گردی