ایسکانیوز: جنبش حزب الله لبنان و جريان المستقبل وابسته به گروه 14 مارس پس از پایان دور اول نشست دو جانبه، آمادگي خود را براي گفتگوهاي جدي درباره مسائل مورد اختلاف اعلام كردند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، دو طرف پس از پايان اولين جلسه مشترك 4 ساعته در منطقه «عين التينه» كه با حضور «نبيه بري»،  رئيس پارلمان اين كشور و «علي حسن خليل» معاون سياسي وي برگزار شد، بر چنين موضعي تاكيد كردند.

شبکه المنار روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که بر اساس بيانيه صادر شده پس از این دیدار، دو طرف بر تكميل گفتگوها با نگاهی مثبت برای كاستن از تنش ها، اختلافات و کمک به موضع گيري يكسان درباره مسائل مورد اختلاف تاكيد كردند.

حاضران در اين جلسه تاكيد كردند كه هدف از اين ديدارها صف بندي جديد سياسي در عرصه داخلي لبنان، رويارويي یا اعمال فشار با یا علیه گروه های دیگر نيست و هدف رسيدن به توافق میان همه لبناني هاست.

همچنين در اين بيانيه تاكيد شده است كه نبيه بري در اين جلسه تهديدها و چالش هاي پيش روي لبنان در منطقه را يادآور شد و گفت که حل و فصل این مشکلات نيازمند هوشياري بالايي است.

«حسين الخليل»، معاون سياسي «سيد حسن نصرالله»، دبير كل حزب الله لبنان، حسين الحاج از وزيران حزب الله در هیأت دولت، حسن فضل الله از نمايندگان حزب الله در پارلمان و از طرف جریان المستقبل «نادر الحريري» رئيس دفتر سياسي «سعد الحريري» رئيس گروه 14 مارس، «نهاد المشنوق» از وزيران جريان المستقبل در دولت و «سمير الجسر» نماينده اين گروه در پارلمان در این نشست حضور داشتند.

قرار است دومين جلسه حزب الله و جريان المستقبل پس از عيد مسيحي ها و در سال آينده ميلادي برگزار شود.

 
کد خبر: 173060

وب گردی

وب گردی