تهران-ایسکانیوز: رضا صابری، نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی در همایش طرح توسعه اراضی شیب دار که در دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این استعداد را دارد که با هم‌اندیشی و فکر جمعی و با شنیدن دغدغه‌های کشاورزان و توصیه‌های کار‌شناسان و مدیران اجرایی خروجی‌های مطلوبی برای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی داشته باشد.

رضا صابری گفت: یکی از فرصت‌هایی که در استان گلستان داریم، استعداد‌شناسی است و شهرستان آزادشهر با وجود دانشگاه آزاد اسلامی یکی از استعدادهای علمی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف در توسعه استان کمک کند و خوشبختانه در واحد آزادشهر رشته‌هایی مرتبط به حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی وجود دارد که این علم می‌تواند به توسعه بخش کشاورزی شهرستان و استان کمک شایانی کند.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی، نقش دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان را در توسعه بخش کشاورزی مهم خواند و افزود:دانشگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که ارتباط مستحکمی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه کشاورزی به وجود آید.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کنیم، سنگ بنای اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان شدن اقتصاد در همه زمینه‌ها است.

صابری با توجه به موفق خواندن ترکیب علم دانشگاه و میدان عمل در حوزه کشاورزی گفت: امروزه خیلی از یافته‌های علمی اگر در مزرعه کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد، می‌تواند شرایط اقتصادی کشاورز را در سطح درآمدی افزایش فزاینده‌ای داده و وضعیت معیشتی آنان را کاملا متحول کند.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک اظهار کرد: به اعتقاد ما، مدیران اجرایی استان هم باید به فضای علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی اعتماد و از این توانمندی‌ها ی علمی استفاده کنند.

صابری برگزاری این چنین جلسات و همایش ها را در  دانشگاه آزاد اسلامی نقطه قوت دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این استعداد را دارد که با هم اندیشی و فکر جمعی و با شنیدن دغدغه های کشاورزان و توصیه های کارشناسان و مدیران اجرایی خروجی های مطلوبی برای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی داشته باشد.
کد خبر: 173246

وب گردی

وب گردی