ایسکانیوز: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آموزش رایگان و فرهنگ سازی توسط سازمان آتش نشانی در خصوص خطرات انتشار گاز مونوکسید کربن (co) به شهروندان خبر داد.
مهندس مجتبی عبدالهی به برنامه‌های آموزشی سازمان آتش نشانی با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و استفاده از بخاری‌های گازی و شومینه و... اشاره داشت و در تشریح این برنامه ها گفت: برای پیشگیری، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص خطرات گاز مونوکسید کربن (co) و به دنبال آن مرگ خاموش، سازمان آتش نشانی اقدام به ساخت انیمیشن 13 قسمتی با مضامین و پیام های آموزش محور در این زمینه کرده است که با مذاکرات صورت گرفته با صدا و سیما، زیرنویس و در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد.

عبدالهی در ادامه با بیان این که دوره‌های آموزشی در سطح مدارس، محلات374 گانه، فرهنگسراها، اصناف و بازار و اجتماعات عمومی و... توسط پرسنل آتش نشانی و مربیان آتش نشان داوطلب به صورت مداوم و پیوسته ارائه می شود، گفت: به طور متوسط بیش از 6 هزار نفر هر ماه در این مراکز آموزش می بینند.

وی با تاکید بر این که 113 ایستگاه آتش نشانی آماده مراجعه شهروندان برای آموزش در این زمینه هستند گفت: در صورت درخواست برگزاری کلاس های آموزشی در کمترین زمان ممکن دوره‌های آموزشی در داخل ایستگاه‌ها و یا مکان‌های پیشنهادی شهروندان تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مقدماتی 2 ساعته در تابستان امسال در مدارس گفت: بالغ بر33000 نفر در طرح 110 مدرسه در تابستان امسال آموزش مقدماتی را فرا گرفتند.

عبدالهی به آموزش 10 ساعته در میان بازاریان تهران، سراهای تجاری بازار، دالان دارهای بازار تهران اشاره کرد و ادامه داد: این آموزش 10 ساعته توسط پرسنل سازمان آتش نشانی آموزش داده می شود و در پایان این دوره‌ها نیز گواهینامه شرکت در دوره‌های 10 ساعته آتش نشان داوطلب« ایمن یار» صادر می شود که هر 6 ماه یکبار تمدید می شود.

وی با بیان این که سازمان آتش نشانی را به 8 منطقه تقسیم کرده‌ایم، گفت: آموزش‌ها در مناطق 8 گانه و خانه‌های ایمنی مستقر در سراهای محلات شهر تهران به صورت رایگان در حال انجام است.

عبدالهی با تاکید بر این که جامعه هدف ما تمامی شهروندان هستند، تصریح کرد: پرسنلی که به آموزش رایگان شهروندان می پردازند پرسنل عملیاتی نیستند و آنها صرفا به انجام عملیات اطفا و حریق می پردازند و در پایان این دوره 10 ساعته که 5 ساعت به صورت عملی و 5 ساعت به صورت تئوری است، حداقل امکانات اطفا حریق مانند کپسول آتش نشانی در اختیار آنان قرار گرفته می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، وی با بیان این که با شروع فصل سرما و خطر انتشار گاز (co) فعالیت های آموزشی این سازمان افزایش بیشتری می یابد، گفت: البته براساس اساسنامه وظیفه سازمان آتش نشانی اطفاء و نجات است و وظیفه فرهنگ سازی بر عهده این سازمان نیست، اما شهرداری تهران به جهت وظیفه اجتماعی، انسان دوستانه و احساس مسئولیت لازم می‌داند که در این زمینه نیز فعالیت کند.

به گفته عبدالهی این سازمان به مدیران مجتمع‌های مسکونی، سرایداران، دالان داران بازار و مراکز عمومی همانند بیمارستان ها، سینماها، ساختمان های تجاری و اداری،آموزش های لازم را می دهد.ضمن این که پیام‌های آموزش ایمنی در قالب بروشور چاپ و در مکان‌های عمومی بین شهروندان توزیع می شود. همچنین سی دی‌های آموزشی مرتبط با این موضوعات نیزدر مدارس، پارک‌ها و مکان‌های عمومی توزیع می‌شود.
کد خبر: 175204

وب گردی

وب گردی