ایسکانیوز : با سرد شدن هوا تمام خانواده ها نگران  حضور فرزندانشان در مدارس غیر ایمن هستند که متاسفانه در کشور ما مدارس غیر استاندارد و حتی اجاره ای هم بسیار زیاد وجود دارد و این نکته که تمام ما نیازمند این هستیم که فرزندانمان در محیطی امن از لحاظ روحی و جسمی به تحصیل مشغول باشند ، غیر قابل انکار است.برخی مسوولان میگویند امنیت مدارس در گرو افزایش بودجه است .
عبدالرضا عزیزی ، نماینده مجلس در کمیسیون بودجه به اسکانیوز گفت : برای استاندارد سازی مدارس به ویژه مدارس فرسوده در سطح کشور باید هزینه شود و این هزینه را دولت باید در لایحه بودجه ببند .
او افزود: برای تسریع این روند تا کاهش این گونه حوادث تنها راه موجود این است ، که وزیر آموزش و پرورش شخصا رییس جمهور را قانع کنند .
عزیزی ادامه داد : سامانه گرمایش بسیاری از مدارس کشور در حال حاضر با استفاده از بخاری نفتی و گازی تامین می‌شود که رفع این معضل نیازمند اعتبارات کافی است اما متاسفانه بودجه کافی وجود ندارد.
عزیزی ادامه داد : آمار سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که باید ۱۵۰ هزار کلاس درس که در مناطق سردسیر واقع شده و نیازمند سیستم حرارتی دائم با سیستم موتورخانه و شوفاژ و همچنین پکیج‌های حرارتی و رادیاتور هستند بنابراین باید در این رساتا اقدام عاجل صورت گیرد.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 94 در حدود 300 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد در نظر گرفته شده که این رقم هم با وجود رشد 20 درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه 94 کل کشور پاسخگوی بخاری‌های نفتی و گازی نیست.
کد خبر: 177736

وب گردی

وب گردی