ایسکانیوز: جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: براساس قانون جدید، اگر مشمولی 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد، می‌تواند در سال به مدت 3 ماه، طی یک یا دو نوبت به کشور مراجعه کند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی گفت: براساس مقررات گذشته، هموطنانی که از سال 82 از کشور خارج شده و مدت 2 سال در کشور دیگری اقامت داشته اند، می توانستند تقاضا داده و خدمت خود را بخرند (معافیت ریالی).

وی ادامه داد: از آنجا که این قانون، شامل افراد کمی می شد، ستاد کل نیروهای مسلح برای اینکه ایرانیان بیشتری با کشور ارتباط داشته باشند، قانون جدیدی را به تصویب رسانید.

جانشین سازمان وظیفه عمومی، تصریح کرد: براساس این قانون، اگر کسی 3 سال در خارج از کشور اقامت داشته باشد می تواند در سال به مد ت 3 ماه، طی یک یا دو نوبت به کشور مراجعه کند.

به گفته کریمی، مشمولانی که غیبت کرده یا افرادی که با سپردن تعهد به منظور تحصیل به خارج از کشور رفته و دیگر بازنگشته اند نیز می توانند از این قانون استفاده کنند.

وی گفت: متقاضیان می توانند به کنسولگری ما در کشوری که اقامت دارند، مراجعه و مهری را که براساس بخشنامه به وزارت امور خارجه ارسال شده، در گذرنامه خود ثبت کنند تا بتوانند وارد کشور شوند.

سردار کریمی با تاکید براینکه، هموطنان خارج از کشور باید پس از ورود به ایران، در زمان مقرر از کشور خارج شوند، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد، دائم وارد کشور شود باید برای تعیین تکلیف خدمت سربازی به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی خاطرنشان شد: اجرای این قانون، فرصتی است برای ایرانیان خارج از کشور تا به کشورشان بدون دغدغه تردد داشته باشند و از این طریق، الفتی بین آنها با خانواده و کشورشان، ایجاد شود.
کد خبر: 181179

وب گردی

وب گردی