تهران- ایسکانیوز: کتاب مجموعه آثار بیتا وکیلی به همت انتشارات «ایده» و با مدیریت آرش سلطانعلی منتشر و با حضور جمعی از هنرمندان در گالری بوم رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم رونمایی از کتاب مجموعه آثار بیتا وکیلی همزمان با اختتامیه نمایشگاه «سه نگاه» که در برگیرنده آثار بیتا وکیلی، طاهره صمدی‌طاری و بهار بهبهانی است در گالری بوم برگزار شد. در این مراسم که جمعی از هنرمندان همچون غلامرضا نامی، همایون سلیمی، ندا درزی، طاهره صمدی طاری و... حضور داشتند، از این کتاب نفیس رونمایی شد.

unnamed (4)

آرش سلطانعلی درباره انتشار این کتاب گفت: انتشارات «ایده» در راستای آرشیوسازی و انتقال تجربیات بین نسل‌ها اقدام به انتشار مجموعه آثار هنرمند باسابقه و جوان خواهد کرد و قصد دارد با چاپ این مونوگراف‌ها به معرفی هرچه بهتر جریان هنری این هنرمند بپردازد؛ در همین راستا کتاب مجموعه آثار بیتا وکیلی اولین اثر از این مجموعه است که امروز در دسترس علاقمندان به هنر قرار گرفته است.

unnamed (6)

وی افزود: بیتا وکیلی طی یک دهه اخیر با تمرکز بر هنر انتزاعی که با نگاه خاص این هنرمند همراه است، توانسته موفقیت‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی هنر داشته باشند و بر همین اساس اولین کتاب این مجموعه را با آثار او آغاز کردیم و به زودی آثار دیگری از هنرمندان جوان و صاحب سبک را نیز منتشر خواهیم کرد.

مدیر مدرسه «ایده» با تاکید بر اینکه هدف از انتشار این آثار جنبه آموزشی دارد، گفت: ما در ایران، در زمینه آرشیوسازی آثار هنری کمتر فعال بوده‌ایم و امروز بخش اعظمی از تلاش‌های هنری هنرمندان‌مان را در اختیار نداریم و بسیاری از آن‌ها را ندیده‌ام. بر همین اساس تصمیم گرفتیم با انتشار مجموعه آثار هنرمندان باسابقه و جوان راهی را برای انتقال تجربه بین نسل‌ها باز کنیم.

سلطانعلی در پایان یادآور شد: در این آثار نظر چند کار‌شناس و منتقد را در زمینه معرفی و نقد جریان هنری این هنرمندان منتشر کرده‌ام تا این کتاب بتواند به عنوان یک مونوگراف، معرف جریان هنری این هنرمندان باشد.

 

لازم به یادآوری است؛ کتاب گزیده آثار بیتا وکیلی هنرمند باسابقه در برگیرنده ۷۵ اثر از این هنرمند است که طی یک دهه اخیر خلق شده‌اند. در این کتاب علاوه بر آثار این هنرمند، یادداشت‌هایی از هنرمندان و منتقدانی همچون دکتر علیرضا سمیع‌آذر، دکتر بهنام کامرانی، احمدرضا دالوند و پریس تنظیفی در مورد روند رشد هنری بیتا وکیلی و تجزیه و تحلیل آثارش به چاپ رسیده است.

این کتاب در ۱۸۸ صفحه گلاسه به قیمت ۹۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایده چاپ و عرضه شده است.

 
کد خبر: 182492

وب گردی

وب گردی