به کیانوش عیاری بدهکارم/ فقط می توانم کاری کنم که عیاری ضرر کمتری را متقبل شود

تهران- ایسکانیوز: حجت الله ایوبی گفت: من کمک می کنم  کیانوش عیاری، مرد آرام سینمای ایران-  فیلم بعدیش را با نشاط و روحیه مثبت بسازد.

ایوبی

حجت الله ایوبی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز درباره اکران و سرنوشت "خانه پدری" به کارگردانی کیانوش عیاری گفت: بگذارید در موردش هیچ چیز نگویم، می ترسم اگر حرفی بزنم به ضرر"خانه پدری" باشد، خبرهایی را بعدا در مورد این فیلم خواهیم گفت.

وی افزود: فقط بگویم که من یک بدهکاری به این مرد باوقار و محترم و آرام سینمای ایران دارم، آقای کیانوش عیاری که واقعا برایش سینما مهم است، برایش ایران مهم است، برایش فرهنگ کشورمهم است، او دنبال هیچ حاشیه ای نبوده و دنبال هیچ حاشیه ای نیست.

رئیس سازمان سینمایی در پایان صحبت های خود گفت: واقعا همراهی آقای عیاری، بزرگواری ایشان و منش ایشان بسیار برای ما و اهالی سینما می تواند یک درس باشد. آن کاری که من می توانم برای این فیلم انجام دهم وحتما انجام خواهم داد این است که آقای کیانوش عیاری هیچ ضرری را متقبل نشوند و یا کمترین ضرر را متقبل شوند برای اینکه با نشاط و روحیه مثبت فیلم های بعدیشان را بسازند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، "خانه پدری" بعد از 4 سال توقیف، روز پنجشنبه، چهارم دی در پردیس سینمایی کوروش به نمایش درآمد و با استقبال فراوان مخاطبین همراه شد، لازم به ذکر است که اکران این فیلم با اعتراض کمیسیون فرهنگی مجلس مواجه شده و بعد از دو روز اکران، دوباره توقیف شد.
به دنبال این توقیف حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در متنی کوتاه در صفحه شخصی اش از اتفاقات به وجو آمده برای فیلم "خانه پدری" عذر خواهی کرد. در متن این پیام آمده است که: " از همه کسانی که از فراهم نشدن زمینه‌های اکران فیلم "خانه پدری" در گروه "هنر و تجربه" آزرده خاطرند پوزش می‌طلبم. به امید روزهای بهتر برای سینمای پرافتخارما."

طیف گسترده ای از موافقان و محالفان اکران "خانه پدری" در مورد توقیف این فیلم اظهار نظر کرده اند؛ امیرحسین علم الهدی مدیر گروه"هنروتجربه" که قرار بود فیلم "خانه پدری" را در این گروه اکران کند از فراهم نبودن شرایط برای اکران این فیلم اظهار تاسف کرد و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در اظهاراتی این فیلم را یک فیلم خشن نامیده که با اکران عمومی آن موافق نیست.

فیلم "خانه پدری" که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده است. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را، که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده، بازی می‌کنند.

 
کد خبر: 184917

وب گردی

وب گردی