تهران- ایسکانیوز: سعدالله نصیری قیداری، معاون پارلمانی وزیر علوم در مراسم تکریم و معارفه سرپرست های قدیم و جدید دانشگاه پیام نور گفت: دکتر فراهانی و دکتر سرلک هر دو از جنس پیام نور هستند و این مهم است که فردی که انتخاب می شود و مسئولیت این دانشگاه را برعهده می گیرد از خانواده پیام نور که تربیت یک میلیون دانشجو را به عهده دارد، باشد.

معاون پارلمانی وزیر علوم  ادامه داد: اگر دکتر فراهانی بار را به دوش دکتر سرلک می گذارند این به این معنی نیست که دیگر در دانشگاه پیام نور حضور نخواهد داشت.

قیداری به اساسنامه دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: باید به ویژگی هایی که در اساسنامه دانشگاه پیام نور وجود دارد بها داده شود. به دانشگاه پیام نور مسئولیت و ماموریت خاصی داده شده است که باید به آن توجه شود و کار درست این است که براساس اساسنامه رفتار شود. اگر بنا بود دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه ها عمل کند نیاز به اساسنامه و ماموریت خاصی نداشت.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت علوم ادامه داد: در اساسنامه پیام نور بر گسترش مرزهای دانش در تمام مقاطع تحصیلی در کنار نیمه حضوری بودن تاکید شده است.

قیداری تاکید کرد: مسئولیت اصلی پیام نور آموزش برای همه در هر زمان، مکان با اشتغال و بی اشتغال، در مرکز و دور از مرکز است.

وی خاطر نشان کرد: همه ی ما می خواهیم دانشگاه پیام نور موفق باشد، در گذشته توسعه کمی بسیار موردنیاز بوده است و برهمین اساس دانشگاه پیام نور عمل کرده است ولی امروز باید در حوزه کمیت قدم برداشت، کار علمی بدون کیفیت در بازار امروز مشتری ندارد.

قیداری خاطرنشان کرد: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ما را موظف به توسعه و ارتقا علم کرده است، همانطور که می دانیم معجزه رسول ما کتاب است که این نشان از توجه به علم است.

وی افزود: وزارت علوم فعال شده تا انجمن های علمی به ویژه در فیزیک را امسال که سال نور نامگذاری شده گسترش دهد و به یاد فیزیکدان بزرگ ابن هیثم جایزه ای را به این نام در نظر گرفته است.

معاون پارلمانی وزیر علوم بیان کرد:  رئیس دانشگاه باید بتواند نظر خیرین را جلب کند. امسال بودجه خاصی برای حمایت از دانشگاه هایی که در فضای فیزیکی خود از خیرین کمک می گیرند اختصاص داده شده است.

نصیری افزود:  از دانشگاهیان پیام نور می خواهم دست رئیس دانشگاه را در انتخاب معاونان خود بازبگذارند و کسی نرود به او اصرار کند که مرا به عنوان معاون انتخاب کن. انتخاب معاونین از اختیارات رئیس دانشگاه است به این اختیار رئیس دانشگاه احترام بگذارید.

همچنین ، وی در پایان فراهانی را مرد سختکوش نامید و از زحمات او تقدیر کرد و برای دکتر سرلک سرپرست جدید دانشگاه پیام نور آرزوی موفقیت کرد.

 
کد خبر: 185622

وب گردی

وب گردی