ایسکانیوز: معاون شهردار تهران تاکید کرد: در لایحه پیشنهادی بودجه سال94 شهرداری تهران 25 درصد بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.
سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال 94 حوزه حمل و نقل براساس برنامه 5 ساله توسعه تهیه شده است، گفت: بیش از 25 درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت که اکنون در لایحه کارشناسی تهیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه فراهم نمودن کلیه زیرساخت‌های لازم برای رعایت ضوابط دقیق راهنمایی و رانندگی و توجه به خط سفید توسط شهروندان اصلی ترین اقدامی است که در سال 94 مورد توجه قرار می گیرد، افزود: درعین حال اصلی ترین کار در سال 94 انجام تعهدات سنوات گذشته است. ضمن اینکه پروژه‌های جدید صرفا در قالب کمیته 159 تعریف و لزوم انجام پروژه‌ها باید در کمیته تایید شود.

به گفته معاون شهردار تهران توسعه حمل ونقل عمومی، هوشمندسازی شهر و حرکت به سمت مدیریت هوشمند ترافیک، نوسازی ناوگان و توسعه خودرورهای پاک اهم برنامه‌های تعریف شده در بودجه پیشنهادی حوزه حمل و نقل در سال 94 است.

تشکری هاشمی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی حوزه حمل و نقل عمومی در سال 94 بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است که سرفصل آنها توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به این که از مجموع 195 میلیارد تومان بودجه مصوب شورای اسلامی به متروی تهران، تاکنون تنها 95 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، گفت: در حالی که حدود 2ماه تا پایان سال باقیست دولت بالغ بر 104 میلیارد تومان تنها در بخش عمرانی مترو به شهرداری تهران بدهکار است.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه باید سهم مردم تهران را از دولت مطالبه کنیم، گفت: اکنون همه فشارها در توسعه حمل و نقل عمومی بر دوش شهرداری تهران بوده این در حالیست که اگر با چنین ارقام پرداختی بخواهیم ساخت مترو را پیش ببریم باید 250 سال آینده را به شهروندان وعده دهیم.

وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر مترو بالغ بر 100 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت : با بودجه های دولتی تنها دو کیلومتر و با عنایت به رقم پرداخت شده از سوی دولت تا این تاریخ، تنها یک کیلومتر مترو می توان ساخت.

معاون شهردار تهران با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه سال 94 دولت به مجلس شورای اسلامی به سایت شهرداری بیان کرد: حدود 230 میلیارد تومان به بخش عمرانی مترو در بودجه 94 اختصاص یافته است که این رقم نیز در مقابل ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو قطعا پاسخگو نیست .
کد خبر: 187817

وب گردی

وب گردی