تهران – ایسکانیوز: در راستای ارائه نان با کیفیت ، بازرسی وزارت صنعت بطور مستمر و روزانه بر فرآیند پخت و عرضه نان نظارت دارد و علوم پزشکی هم به دنبال افزایش کیفیت نان و رعایت بهداشت در واحدهای صنفی خبازی است.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال ایسکانیوز که با وجود بازرسی های وزارت صنایع همچنان کم فروشی ها ادامه دارد و کیفیت نان تغییری نکرده است، گفت: بازرس های وزارت صنعت بطور مستمرانجام می شود و در کنار بازرسی های روزانه ، دانشکده علوم پزشکی نیز بازرسی های خود را دارد.صادقی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری پیرامون قیمت نان ها و کاهش 10 درصدی آن گفت: قیمت نان ها در تهران بر مبنای حداکثر 30 افزایش عرضه می شود و این در حالی است که در شهرستان ها نیز نان با حداکثر افزایش 30 درصد نسبت به سال گذشته خود عرضه می شود.

روی ضمن رد افزایش هر گونه قیمت در نانوایی ها و با تاکید بر افزایش کیفیت آن خاطر نشان کرد: مبنای افزایش قیمت در نانوایی ها نرخ نامه های مصوب کار گروه آرد و نان کشور است.

وی افزود: برای ارائه نان با کیفیت بهتر سعی شده تا کیفیت نان توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی نیز کنترل شده تا از نظر پزشکی نیز منطبق با استانداردهای تعریف شده در این بخش باشد. صادقی با تاکید بر ضرورت حفظ بهداشت در نانوایی ها به کنترل مسائل بهداشتی داخل نانوایی ها و کنترل افزودنی ها مجاز نانوایی ها توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرده و خاطر نشان ساخت: علاوه بر موارد فوق، در پخت و ارائه نان وزن و اندازه نان در نانوایی ها نیز توسط بازرسان وزارت صنعت و تعزیرات مورد بررسی قرار می گیرد.
کد خبر: 189141

وب گردی

وب گردی