درد های عضلانی قسمتی از زندگی ما هستند که به خاطر آسیب های ورزشی و... نمایان شوند. با استفاده از روش های زیر می توان این درد ها را از بین برد.

کیسه یخ

گاهی استفاده از یخ بهترین راه ، برای از بین بردن درد و گرفتگی عضلات نیست. مخصوصا اگر وسط انجام ورزش یا کاری باشید که قصد ادامه آن را دارید.محققان بر این باورند که یخ با وجود اینکه درد را از بین می برد ولی قدرت و کشش ماهیچه ها را نیز کاهش می دهد و تاثیر منفی روی کار شما می گذارد. پس اگر در حین انجام کاری دچار این درد شدید سعی کنید استراحت کنید تا درد از بین برود یا کاهش یابد.

NSAIDs

داروهای ضد التهاب یا NSAIDs یکی دیگر از روش های کاهش این گونه دردها است. NSAIDs شامل داروهایی مانند: آسپرین، پروفن و ناپروکسین هستند. این داروها نه تنها درد را از بین می برند، بلکه تب را کاهش داده، ضد التهاب اند و از لخته شدن خون جلوگیری می کنند.

مسکن های موضعی

یک راه دیگر برای از بین بردن درد های عضلانی استفاده از مسکن های موضعی مثل پماد ها، کرم ها، لوسیون ها و ژل های مخصوص است. این مسکن ها دقیقا در محل درد مالیده می شوند.

فیزیوتراپی و کار درمانی

اگر درد زیاد و طاقت فرسا است، باید از فیزیو تراپی و کار درمانی استفاده کرد. فیزیوتراپی کمک می کند قدرت بدنی به حالت اولیه بازگردد.

ماساژ درمانی

این روش، روشی قدیمی برای از بین بردن بسیاری از دردها بوده و امروزه بسیار پر طرفدار است. ماساژورها با این روش درد را از بین می برند. برخی از انواع ماساژها، به صورت ضربه های طولانی بوده و عضلات را شل می کنند.

طب سوزنی و طب فشاری

طب سوزنی یک روش درمانی بسیار قدیمی است. به صورتی که سوزن هایی را برای از بین بردن درد ، در قسمت های مخصوصی از بدن فرو می کنند تا انرژی بدن را آزاد کنند. متخصصان طب فشار نیز مانند طب سوزنی، عمل می کنند. با این تفاوت که به جای فرو کردن سوزن ، با فشار انگشت، این عمل را انجام می دهند.
کد خبر: 18945

وب گردی

وب گردی