تهران-ایسکانیوز: زمستان جزو فصل هایی است که پوشش کاملا متفاوتی می طلبد در این فصل مردم از لباس های گرم و زخیم استفاده می کنند و پوشش سر و گردن هم بسیار مرسوم است. زیرا سرمای بیش از حد عوارضی دارد که تمام انسان ها سعی می کنند خود را از آن دور کنند. سرماخوردگی، سردرد و امثال این ها اصلا موارد خوشایندی نیست. از گذشته های دور مردم برای گرم کردن خودشان در فصل زمستان از پوست شکارهای خود استفاده وپالتو، کلاه تهیه می کردند تا به این وسیله خود را از سرمای هوا حفظ کنند.امروزه هم بر طبق روش گذشته انواع گوناگونی از کلاه های زمستانی وجود دارد که مردم از آن ها استفاده می کنند.

baharfa3-7

اقسام کلاه های زمستانی

 

در بازار کلاه های زمستانی انواع و اقسام گوناگونی دارد و برای سنین مختلف به  طراحی شده است که تمام افراد از آن ها استفاده می کنند. کلاه های بافتنی که در گذشته خیلی از خانم های خانه دار خودشان  می بافتند و بسیار هم مورد پسند و انتخاب مردم بوده است و کماکان هم مورد استفاده عموم افراد در فصل زمستان است با این تفاوت که بیشتر بطور آماده از بازار تهیه می شود.  نکته مهم در نگهداری این کلاه ها این است که برای شست و شو بهتر،  با دست شسته شوند یا اگر از ماشین لباس شویی استفاده می شود آن  روی 30 دقیقه و شست و شو با آب سرد تنظیم شود.قیمت این کلاه های بافتنی در بازار بسته به اندازه و کیفیت کموایی که در بافت از آن استفاده شده متفاوت است. اما در طیف قیمتی از 45000 تومان در سایز کودک تا 120هزارتومان  بزرگسال وجود دارد.کلاه های بافتنی رنگ و طرح های بسیار متنوعی دارند.

mo10742

 

کلاه هایی از جنس پشم هم در بازار موجود است که تقریبا مثل کلاه های بافتنی هستند و تنها فرق ان ها در میزان گرمایی است که برای افراد بوجود می اورد و قیمت  کلاه های پشم هم کمی گران تر از کلاه های بافت است. در شست و شوی آن ها باید همه ی دقت هایی که در شست و شوی کلاه های بافتنی گفته شد رعایت شود. قیمت کلاه های پشم در بازار از کلاه های بافتنی بیشتر است از حدود 70000هزار تومان تا 150000 تومان  وجود دارد.کلاه های بافت و پشم بیشتر مورد پسند خانم ها و قابل استفاده برای کودکان است.

 

Leather_Hat

 

109183

کلاه های چرم و پوست  از  اقسام کلاه هایی است که مردم به ویژه آقایان از آن ها استقبال زیادی می کنند. در طیف قیمت این کلاه ها در بازار بالاترین قیمت را نسبت به سایر کلاه ها دارند.که تقریبا از حداقل 150000تومان در بازار عرضه می شوند و حداکثر قیمت آن ها هم مشخص نیست و بسته به نوع پوست حیوانی که از آن استفاده شده قیمت متفاوت خواهد بود. برای تهیه این کلاه ها بیشتر از پوست حیواناتی مثل: خرس، خرگوش، راکن و سمور استفاده می شود.

 

 

DSC08742DSC05494 AA

 
کد خبر: 191615

وب گردی

وب گردی