e39609cb034daa559548ea2b3cb8d195

ایسکانیوز،پلاس+/یکی از وسیله هایی که همواره مورد استفاده ی بانوان قرار می گیرد، کرم های پودر و یا آرایشی است. اینگونه کرم ها همانطور که به پوست جلا می بخشند و جای جوش و لک را پوشش می دهند از سوی دیگر می توانند بزرگترین دشمن برای پوست باشند و ضررهای جدی به آن وارد کنند. از این رو ما در این گزارش قصد داریم تا شما را با انواع کرم های پودر و عوارضشان بر پوست آشنا سازیم.

عوارض کرم های آرایشی

در حقیقت كرم پودرهاي آرايشي با ايجاد لايه‌ي بسيار ضخيم روي پوست، مانع عملكرد طبيعي پوست شده و موجب می شود تا انواع جوش ها و آکنه بر روی پوست ایجاد شود. در این میان اگر قبل از استفاده از کرم پودر از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده شود بی شک اثری مثبت به همراه داشت. استفاده از لوازم آرايشي به ويژه انواع غير استاندارد آن به صورت اگزماهاي تماسي در شكل‌هاي مختلف بر روي پوست صورت به خصوص اطراف پلاك و چشم خود را نشان مي دهد.

افرادی که به مصرف انواع کرم های روشن کننده عادت داشته و حتی مصرف آن را موجب شادابی و طراوت پوست خود می دانند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده دارای اثری موقتی و کاذب هستند. استفاده طولانی مدت این قبیل لوازم آرایش نه تنها عوارض جانبی مانند لک و پیری زودرس دارد، بلکه قطع مصرف آن موجب خشکی شدید پوست می شود. از آنجا که این قبیل محصولات احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، مصرف آن به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

نکته مهم دیگر که گاه مصرف کننده را به اشتباه می اندازد، آن است که درج SPF یا عیار حفاظتی روی تیوپ کرم دلیلی بر خواص محافظتی آن از پوست در برابر اشعه خورشید نیست. بسیار مشاهده می شود افرادی تنها با مصرف کرم روشن کننده ای که عیار حفاظتی کمی روی آن درج شده، بدون استفاده از ضدآفتاب مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.

این کار باعث آسیب دیدن پوست در برابر اشعه خورشید می شود. بهتر این است که هر فرد با مراجعه به متخصص پوست با توجه به نوع پوست اش کرم روشن کننده مناسب اش را با مشورت پزشک انتخاب کند. متخصص معمولا کرم هایی را به شما توصیه می کند که عیار محافظت کننده در برابر نور خورشید را دارند و یا ضدآفتاب مناسب را قبل از مصرف کرم پودر به شما توصیه می کند.

انواع برندهای کرم پودر

Estee Lauder Double Wear یکی از بهترین برندها به شمار می رود که این برند به خوبی بر روی صورت می نشیند. همچنین دارای دو فرمول هم برای پوست های خشک و هم برای پوست های چرب است.

Cover FX Natural Finish این برند با قیمت 36 دلار یکی از پرفروش ترین کرم ها در بازار است. این کرم ابتدا حالت خیسی روی پوست ایجاد می کند ولی به سرعت خشک می شود و بنابراین شما مجبورید خیلی سریع ان را بزنید و پخش کنید .ماندگاری آن در برابر گرما و اب خیلی بالاست و تمام روز ثابت می ماند.

Burberry Velvetاین کرم پوشانندگی قوی داشته و جنس ان تقریبا شبیه موس و ژل می باشددارای پروتئین ابریشم و عصاره چای سبز که باعث می شود روی پوست خیلی صاف و نرم باشدچون این فاندیشن دارای سیلیکون می باشد خیلی به کمتر نشان دادن چروک ها کمک می نماید.البته به دلیل داشتن سیلیکون مناسب پوست های خشک و نرمال است چون پوست چرب را خیلی درخشان نشان خواهد داد.متاسفانه محدودیت رنگ داشته و فقط در 8 رنگ عرضه می شود و قیمت آن 44 دلار است.

 

 

 

 
کد خبر: 193199

وب گردی

وب گردی