تیم ملی ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف امارات می‌‌رود. ملی‌پوشان ایران هر چند با پیروزی در دو بازی اول جواز صعود به مرحله بعدی مسابقات را کسب کرده‌اند با این حال صعود به مرحله بعدی مسابقات به عنوان سرگروه موضوع با اهمیتی است که وضعیت تیم ملی ایران را برای ادامه راه تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر این اساس شاگردان کی‌روش برای صعود به عنوان تیم اول گروه نیاز به شکست امارات در بازی فردا دارند.

اکتفا به نتایج دو تیم مقابل یک تیم خاص ملاک مناسبی برای مقایسه کیفیت دو تیم نیست. برای مثال هر چند امارات در اولین بازی چهار گل وارد دروازه قطر کرد و ایران مقابل این تیم تنها با یک گل به پیروزی رسید اما باید به این نکته توجه داشت که قطر مقابل ایران به هیچ وجه تیمی نبود که مقابل امارات بازی کرد. چرا که قطری‌ها با یک ترمیم و بهبود ساختار تیمی مقابل ایران قرار گرفتند و اتفاقا ایران مقابل این تیم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.

ایران هر چند در این بازی مالکیت توپ بیشتری به قطر داد اما موثر‌تر حمله کرد و در ‌‌نهایت نتیجه را از آن خودش کرد. بنابراین شاگردان کی روش با تکرار همین رویه مقابل امارات می‌توانند باز هم به نتیجه دلخواه‌شان برسند.

یکی از اقدامات خوب کی‌روش مقابل قطر، استفاده از بازیکنان جوان به خصوص سردار آزمون از ابتدای بازی بود. با توجه به نتیجه مثبتی که کی‌روش از این تصمیمش گرفت، همچنان انتظار می‌رود که او از ابتدای بازی از بازیکنی مثل سردار آزمون استفاده کند.

به شخصه می‌توانم این اطمینان را بدهم که کی‌روش در صورت استفاده از بازیکنانی مثل آزمون و علیرضا جهانبخش که زوج مناسب و هماهنگی برای آزمون است می‌تواند به راحتی از سد امارات هم بگذرد و این بازی‌ها فرصت خوبی است که فوتبال ایران نسل آینده‌اش را بشناسد.

احمد خلیل و عمر عبدالرحمان دو بازیکن موثر امارات هستند که با یک بازی فیزیکی توسط بازیکنانی مثل اندرانیک تیموریان از کار بیفتند قطعا این تیم در مقابل ما حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

نکته مهم دیگر درباره این امارات این است که این تیم هم مثل قطر خط دفاعی و گلر ضعیفی دارند و ایران با استفاده از ضربات ایستگاهی و کرنرهای هدفمند می‌تواند آنها را از هم بپاشد.

با این حال کی‌روش و شاگردانش نباید فراموش کنند که امارات از حضور سرمربی باهوشی سود می‌برد که با توجه به نیاز این تیم فقط به یک مساوی، به هر طریقی تلاششان را کسب حداقل یک تساوی انجام می‌دهند

در نهایت اما شکست امارات برای شاگردان کی‌روش کار سختی نیست و ایران با کمی دقت و تمرکز می‌تواند جواز سرگروهی‌اش را در این بازی بگیرد.

کارشناس ورزش
کد خبر: 195554

وب گردی

وب گردی